وجود رشته هوافضا در ۲۰ دانشگاه کشور

جام جم آنلاین: رئیس ستاد توسعه فناوری هوافضای معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌ جمهوری با اعلام اینکه سالانه ۵۰۰ دانشجوی هوافضا از دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند، از وجود رشته هوافضا در ۲۰ دانشگاه کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آنا سیدمهدی فرحی با اشاره به رشد صنعت هوافضا در سه حوزه تشکیلات و ساختارها، زیرساخت‌ها و دستاوردها گفت: در حوزه تشکیلات و ساختارها طی چند سال گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده است که از جمله آنها می‌توان به تشکیل شورای عالی فضایی، کارگروه توسعه صنعت هوایی کشور، انجمن هوافضا و برگزاری نمایشگاه‌های سالانه و مسابقات هوافضایی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها یکی از بخشهای هوافضا است که طی سالهای اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی در حوزه هوافضا روبه توسعه هستند به طوری که هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ حوزه هوافضایی در کشور فعالیت می‌کنند و در ۲۰ دانشگاه کشور رشته هوافضا وجود داشته و سالانه ۵۰۰ دانشجو در حوزه هوافضا فارغ‌التحصیل می‌شوند.

رئیس ستاد توسعه فناوری هوافضا بیان کرد: یکی از مهمترین زیرساخت‌های هوافضا ایجاد آزمایشگاه‌های ملی و مرکز فناوری‌های مختلف هوافضایی است.

وی با اشاره به افتتاح آزمایشگاه تست ایمپالس میکروموتور سوخت مایع و آزمایشگاه تست سرد انژکتور در دانشگاه تربیت مدرس با حمایت ستاد توسعه فناوری هوافضای معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: این دو آزمایشگاه از جمله آزمایشگاه‌های راهبردی و کلیدی در توسعه صنعت فضایی و برنامه فضایی ۱۰ سال آینده کشور محسوب می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.