وجود پتانسیل تولید سه میلیون و صادرات یک میلیون خودرو در ایران

۲۱اردیبهشت،

وجود پتانسیل تولید سه میلیون و صادرات یک میلیون خودرو در ایران

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران پتانسیل تولید سه میلیون دستگاه و صادرات یک میلیون دستگاه خودروی دیده شده در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله توسعه کشور را دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از ایسنا، علیرضا شجاعی در همایش تولید پایدار در صنعت خودرو اظهار کرد: سال قبل بیش از ۳۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه خودرو صورت گرفت.

وی با بیان این‌که در صورتی که صنعت خودروی کشور به ثبات برسد جهش خوبی در تولید و صادرات این محصول خواهیم داشت خاطرنشان کرد: در این زمینه باید به تامین مالی صنعت خودرو نیز توجه شود. زیرا این امر سبب تقویت واحدهای قطعه سازی و به دنبال آن خودروسازان خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در دنیا نگاه‌های مختلفی به کارکردهای صنعت خودرو وجود دارد که نگاه اشتغالزا، درآمدزا برای دولت، نگاه استراتژیک و نگاه تجاری و کسب سود از جمله آن‌ها است.

شجاعی افزود: بنابراین می‌توان گفت که صنعت خودرو تمام کارکردهای یاد شده را در کنار هم دارد. بنابراین اگر در شرایط فعلی نیز کمک‌های مالی به صنعت خودرو محقق شود شاهد جهشی در آن خواهیم بود.

وی با بیان این‌که در استراتژیک صنعت خودرو که با کمک تشکل‌های مربوطه تدوین شد، راهکارهای متعددی برای ارتقای این صنعت دیده شده است تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از این راهکارها ایجاد قطعه سازان رده یک و جلوگیری از کوچک شدن واحدهای قطعه سازی و افزایش تعداد این واحدها است.

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: زیرا هر چه واحدهای قطعه ساز بزرگتر باشند تیراژ تولید آن‌ها بیشتر و هزینه‌ تمام شده‌ آن ها کمتر می گردد و به این ترتیب شرایط برای ارتقای کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید فراهم می‌شود.

شجاعی افزود: در این زمینه واحدهای تحقیق و توسعه نقشی مهمی بر عهده دارند زیرا تمام خودروسازان مطرح جهانی نیز با کمک این واحدها توانستند به جایگاه فعلی خود دست یابند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد ثبات در صنعت خودرو واحدهای خودروساز و قطعه ساز بتوانند با فعال‌تر کردن بخش‌های تحقیق و توسعه سطح کیفی محصولات خود را ارتقاء دهند.

یکشنبه ۲۲ اردیبهشت   ۱۳:۱۷

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.