وحشتناک‌ترین خطای تاریخ جام‌جهانی +عکس

شوماخر که در دو دوره جام جهانی فوتبال نایب قهرمان شده است پس از شکست در فینال ۱۹۸۶ اعلام کرد که در جام جهانی ۱۹۹۰ برای بار سوم شرکت خواهد کرد و این بار موفق به کسب مقام قهرمانی خواهد شد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، تدروازه بان ها به خاطر سخت بودن کارشان در زمین بازی همیشه بیشتر شناخته می شود اما گاهی اوقات برخی از دروازه بان ها کاری غیر از توپ گیری می کنند و نامشان را بر زبان ها می اندازند. یکی از این دروازه بان ها هارولد شوماخر آلمانی است.

شوماخر که در دو دوره جام جهانی فوتبال نایب قهرمان شده است پس از شکست در فینال ۱۹۸۶ اعلام کرد که در جام جهانی ۱۹۹۰ برای بار سوم شرکت خواهد کرد و این بار موفق به کسب مقام قهرمانی خواهد شد.

 اما وی در سال ۱۹۸۷ کتابی نوشت و مدعی شد ۹۰ درصد بازیکنان آلمانی از مواد مخدر و مواد نیروزا استفاده می کنند و پس از آن هرگز در تیم ملی آلمان انتخاب نشد و فوتبالش را در ترکیه ادامه داد.

بازی کلاسیک نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا بین فرانسه و آلمان غربی، یکی از زیباترین بازی‌های تاریخ جام‌های جهانی از آب درآمد. در آن بازی پلاتینی با نبوغ بالایش هر چه در توان داشت رو کرد.

 اوج خلاقیت او در ارسال پاسی دقیق برای هم‌تیمی‌اش پاتریک باتیستون بود که موجب تک به تک شدن او با تونی شوماخر، دروازه‌بان جنجالی و بزرگ ژرمن‌ها شد. باتیستون می‌توانست کار را تمام کند ولی شوماخر پیش‌دستی کرد و با زدن یک ضربه سنگین به بازیکن فرانسوی، همه را یاد «چاک نوریس»، رزمی‌کار بزرگ اروپایی و بازیگر فیلم‌های حادثه‌ای انداخت:

شوماخر از دورازه بیرون آمد و در حالی که هنوز چند متری با هم فاصله داشتند باتیستون به توپ ضربه زد و ضربه اش به بیرون رفت ولی شوماخر به شکل ناجوانمردانه و بسیار خشنی بر روی سر بازیکن فرانسوی پرید و باتیستون سه تا از دندانهایش شکست و به حالت اغما فرو رفت.

میشل پلاتینی در مود این صحنه گفته بود« من به شدت ترسیده بودم چون باتیستون اصلا حرکت نمی کرد و فکر کردم که او مرده است.»

البته در بازی روز گذشته کلمبیا و برزیل در دقایق پایانی خطای وحشتناکی روی نیمار برزیلی انجام شد که باعث شکسته شدن مهره سوم کمر او گشت. این خطا نیز می تواند در تاریخ جام جهانی به ثبت برسد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.