وحشت کودکان از پله برقی حادثه‌ساز

 شوک:  چشم برهم زدنی نبود که خنده‌‌های نمکین و چهره‌‌های شاد کودکان جای خود را به اشک، وحشت و فریاد داد. قرار بود بچه‌‌های دبستانی به‌خاطر روز جهانی کودک لحظات شیرینی داشته باشند. با دنیایی از ذوق و شوق جست و خیز می‌کردند و با دیدن پله​برقی همه به سمتش دویدند. از حرکت پله‌‌ها لذت می‌بردند و در دنیای کودکانه می‌خواستند تفریح کنند. ناگهان صدای غرشی در فضا پیچید و هنوز کسی پی به عمق حادثه نبرده بود که پله​برقی دچار حادثه شد و بچه‌‌ها سقوط کردند. صدای جیغ و فریاد در این مرکز تفریحی پیچیده شد. همه دیدند که پسران ۶ ساله پیش دبستانی و مربیانشان چگونه سقوط کرده و زیر دست و پا مانده‌اند. ماجرای این حادثه خیلی زود به اورژانس مخابره شد، فریاد‌ها و ناله‌‌های کودکان همه را متأثر کرده بود، مردان زیادی با خودرو‌های خود به انتقال پسربچه‌‌ها به بیمارستان​ها اقدام کردند. دقایقی بعد صدای آژیر آمبولانس‌‌ها فضای بلوار سجاد مشهد را پر کرد و امدادگران ۲۱ بچه و مربی را با آمبولانس‌‌ها به ۳ بیمارستان مشهد انتقال دادند. رئیس اورژانس ۱۱۵ علوم پزشکی مشهد گفت: حادثه پله‌برقی بلوار سجاد مشهد هیچ کشته‌ای نداشته است.


محمدرضا مهری در رابطه با وضع عمومی دانش‌آموزان آسیب​دیده از حادثه پله​برقی اظهار کرد: در حال حاضر وضع عمومی همه دانش‌آموزان آسیب دیده این حادثه در سطح خوبی است و مصدومی دارای جراحت شدید یا فوتی نداشته‌ایم. رئیس اورژانس ۱۱۵ علوم پزشکی مشهد در ادامه با اشاره به چگونگی انتقال دانش‌آموزان آسیب دیده به بیمارستان گفت: تعداد ۲۱ دانش‌آموز
آسیب​دیده توسط ۸ دستگاه آمبولانس به بیمارستان‌‌های امام رضا (ع)، امدادی و فارابی منتقل شدند.
وی با بیان این که حادثه در ساعت ۱۰ و ۳۵ دقیقه دیروز یکشنبه اتفاق افتاده است، ادامه داد: نیرو‌های اورژانس پس از ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه در محل حاضر بودند و به وضع دانش‌آموزان رسیدگی کردند. رئیس اورژانس ۱۱۵ علوم پزشکی مشهد در رابطه با تعداد دانش‌آموزان آسیب​دیده گفت: تعداد دانش‌آموزانی که توسط اورژانس به بیمارستان‌‌های مشهد انتقال یافتند ۲۱ تن بود. گفتنی است شاهدان صحنه حادثه اعلام کردند که برخی از دانش‌آموزان حادثه​دیده توسط خودرو‌های عبوری انتقال داده شدند.

 

پیگیری‌‌های شوک
جلال فرهادی​فر، مسئول روابط عمومی بیمارستان فارابی مشهد در رابطه با وضع عمومی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی آسیب​دیده از حادثه پله​برقی به خبرنگار شوک گفت: ۶ کودک و یک مربی از این آسیب​دیدگان به اورژانس بیمارستان فارابی منتقل شدند که صفیه جمشیدیان، مربی کودکان پسر است. وی حال عمومی آسیب‌دیدگان را رضایت‌بخش اعلام کرد.
وی گفت: دو تن از این آسیب‌دیدگان به نام صفیه جمشیدیان، مربی و رضا کوچکی ۷ ساله که حالشان رضایت‌بخش بود از بیمارستان مرخص شده‌اند و بقیه حادثه‌دیدگان به نام‌‌های امیرحسین ناظری ۶ ساله که هم‌اکنون به خاطر شکستگی سر در بخش جراحی اعصاب بستری است محمدجواد اسدی ۶ ساله در بخش ICU تحت نظر است، امیررضا جوادی ۶ ساله که دچار شکستگی شانه شده و در بخش ارتوپدی است، کوروش کامل اسدی تحت نظر اورژانس و دیگری شایان محمدی رعنا است که پزشکان آزمایشات خاصی را برای وی در نظر گرفته‌اند.
فرهادی‌فر حال این دانش‌آموزان را رضایت‌بخش اعلام کرد و گفت: بزودی همه از بیمارستان مرخص خواهند شد.
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.