ورزش، خستگی مرتبط با سرطان را کاهش می‌دهد

۰۳م آذر ،
ممتاز نیوز: انجام فعالیت‌های ورزشی هوازی به تسکین خستگی مرتبط با سرطان‌ها کمک می‌کند.
به گزارش ممتاز نیوز به نقل ازممتازنیوز، محققان با بررسی ۲۸ مطالعه انجام شده روی اشخاص مبتلا به سرطان پستان و دارای تومورهای جامد دریافتند که انجام ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در طول دوره درمان و پس از آن مزایای مؤثری در کاهش خستگی وابسته به این سرطان و درمان‌های حاصل از آن دارد.

براساس این گزارش محققان افزودند: اگرچه در قبل اشخاص مبتلا به خستگی مرتبط با سرطان‌ها به استراحت پیشنهاد می‌شدند اما تحقیقات تازه نشان می‌دهد داشتن دوره‌های طولانی مدت عدم فعالیت می‌تواند منجر به کم‌کاری ماهیچه‌ها و تقویت خستگی شود در حالی که ایجاد توازن میان فعالیت‌های فیزیکی به کاهش خستگی کمک می‌کند.

نتایج دیگر این مطالعه افزود: خستگی از عوارض شایع و بالقوه طولانی مدت انواع سرطان‌ها و روش‌های به کار گرفته برای درمان آنهاست که ممکن است برای سال‌ها و یا ماه‌ها طول بکشند و سبب کاهش تمایل اشخاص برای ادامه درمان شود و طبق این مطالعه بهره‌گیری از انجام ورزش‌های هوازی به طور خاص می‌تواند به عنوان اجزای یک استراتژی جهت مدیریت خستگی در طول درمان و پس از آن مفید باشد.

به گفته محققان البته برای درک این که چگونه افزایش دفعات و مدت زمان ورزش‌های هوازی می‌تواند در سرکوب خستگی در بیماران مبتلا به سرطان مفید باشد و همچنین درخصوص تأثیرات آنها بر نوع سرطان‌ها باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.