ورزشگاه آزادی؛ پر از وحشت و هیجان!

۲۱م دیماه ،

خبرآنلاین: کنفدراسیون فوتبال آسیا در اولین شماره از دوره تازه مجله رسمی خود ورزشگاه آزادی را زیر ذره بین برده است.

در این گزارش یک صفحه ای آمده است:ورزشگاه آزادی تهران به عنوان استادیوم اصلی بازی های آسیایی ۱۹۷۴ طراحی و ساخته شد. این استادیوم تاریخی میزبان بازی های ملی ایران و همچنین دو تیم مشهور پرسپولیس و استقلال است و بزرگترین استادیوم فوتبال خاورمیانه به شمار می رود. ساختاری کاسه ای شکل آن به ایجاد جو ترسناک و هیجان انگیز کمک می کند . استادیوم فوتبال در مرکز مجموعه ورزشی آزادی در کنار مرکز ورزشهای آبی و چند سالن ورزشی دیگر قرار گرفته است.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/01/ec543a64f15c8d1ec305be94382bce80.png

آزادی در سال ۱۹۷۱ گشایش یافت و رکورد ۱۲۰ هزار تماشاگر را برای بازی ایران و عربستان در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ در شهریورماه ۱۳۷۶ ثبت کرده است. در حال حاضر ظرفیت رسمی آن به ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.

در آوریل ۲۰۱۲، مسابقه بین پرسپولیس و الغرافه قطر در لیگ قهرمانان در آزادی ۹۶۲۰۰ تماشاگر داشت که رکورد قبلی در این زمینه را شکست. رکورد قبلی نیز متعلق به بازی پرسپولیس و بنیادکار ازبکستان در سال ۲۰۰۹ بود.

استادیوم آزادی همچنین میزبان چندین مسابقه معتبر قاره آسیا نیز بوده است از جمله فینال جام ملت های ۱۹۷۶ آسیا که تک گل علی پروین منجر به پیروزی ایران مقابل کویت و قهرمانی ایران شد. در سال ۱۹۹۹ نیز این استادیوم میزبان فینال جام باشگاههای آسیا بود که جوبیلو ایواتا ۲-۱ استقلال را شکست داد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.