ورزش هایی که مادران “باردار” انجام دهند

اردیبهشت ۱۴۰۳

عدم تحرک مادر در دوران “بارداری” به سلامت جنین آسیب می رساند امروزه بیشترین پیشنهاد پزشکان در مورد فعالیت بدنی در دوران بارداری است.

دکتر فرانک طبیب زاده متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ورزش در دوران بارداری نه تنها مضر نیست بلکه به سلامت مادر و جنین نیز کمک می‌کند.

وی گفت: بهتر است خانم های باردار ورزش های هوازی، پیاده روی و شنا را انجام دهند. ورزش های سنگین و ورزش هایی که فشار بسیاری به فرد وارد می کند و فرد کالری بسیاری می سوزاند برای مادران باردار پیشنهاد نمی شود.

وی با بیان اینکه در هنگام ورزش باید اکسیژن بیشتری به مادر و جنین برسد افزود: تحرک مادر در دوران بارداری هم برای مادر و هم  برای جنین مفید است ولی عدم تحرک مادر نیز آسیب جدی و جنین وارد نمی کند.

طبیب زاده ادامه داد: اگر مادر قبل از بارداری اهل ورزش باید در دوران بارداری نیز به همان اندازه ورزش را باید ادامه دهد ولی اگر مادر در دوران بارداری ورزش را آغاز کند باید به تدریج مدت ورزش را بسیار کند.

این متخصص زنان در پایان خاطر نشان کرد: اگر مادر دچار بیماری های قلبی و تنفسی باشد و یا در هنگام ورزش احساس درد داشته باشد نباید ورزش را ادامه دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.