ورزش پینگ پنگ ودرمان آلزایمر

گردآوری توسط گروه سلامت ممتازنیوز

ورزش

امروز درباره ورزش پینگ پنگ بحث میکنیم. این ورزش چه تاثیری برروی سلامت مغز افراد دارد و، وقتی بازی پینگ پنگ انجام می دهیم در بدن چه اختلالاتی رخ می دهد.

محققان انگلیسی درحال بررسی تاثیر ورزش پینگ پنگ بر بهبود بیماری آلزایمر هستند.دکتر «متیو کمتن» محقق دانشگاه کینزکالج لندن گفت: از چندی قبل با بررسی دو گروه دریافتیم گروهی که ورزش کرده کمتر افسرده شده اند.

وی افزود: با توجه به تاثیر تمام رشته های ورزشی بر سلامت انسان در این تحقیق، تاثیر پینگ پنگ بر بیماری فراموشی و آلزایمر در سالمندان بررسی شد و نشانه های بهبود در سالمندانی که پینگ پنگ بازی می کنند دیده شده است.

محقق دانشگاه کینزکالج لندن می گوید، هیپوکامپس یا هیپوکامپ که قسمتی از کناره مغز است در تقویت حافظه جدید نقش زیادی دارد و در افراد مبتلا به آلزایمر، آسیب می بیند.

دکتر کمتن در پاسخ به این پرسش که چرا پینگ پنگ را به عنوان رشته ورزشی مورد بررسی قرار داده است، اظهار کرد: پینگ پنگ از جمله رشته های ورزشی است که جنبه اجتماعی و رقابتی دارد و با توجه به نیاز تمرکز و همخوانی مغز و دست، کارکرد مغز را بالا می برد و این بهبود و یا پیشگیری بیماری فراموشی و آلزایمر در افراد سالمند موثر است.

ورزش

«اندرو بتلی» مسوول انجمن درمان با پینگ پنگ گفت: پس از مستندی که از هشت سالمند از ملیت های مختلف ساخته شده و این هشت سالمند با ورزش پینگ پنگ به مسابقات جهانی بالای هشتاد سال مغولستان راه یافتند دریافتیم این ورزش می تواند در درمان یا بهبود بیماری سالمندان در انگلیس موثر باشد.

وی افزود: با توجه با اینکه در انگلیس تعداد زیادی سالمند یا افراد تنها زندگی می کنند و فعالیت فیزیکی ندارند انجمن درمان با پینگ پنگ انگلیس، درقدم نخست به اماکنی که در سراسر کشور، محل نگهداری سالمندان است می رود و سالمندان را به ورزش پینگ پنگ تشویق می کند و حتی سالمندانی که توان ورزش ندارند با دیدن دیگران لذت می برند که این نیز در روحیه سالمندان تاثیر دارد.

قهرمان پینگ پنگ جهان می گوید با پینگ پنگ ذهن و بدن انسان سالم می ماند چون همیشه باید تمرکز و توپ را در دو جهت میز دنبال کنی که این حالت مغز را بیشتر فعال می کند.

گردآوری :مجله اینترنتی ممتاز

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۰

مخالفم + ۰


درمان با ورزش Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.