ورشکستگی بانک مرکزی “آمریکا” بزرگ‌ترین فاجعه اقتصادی تاریخ این کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رکود اقتصادی دهه ۱۹۳۰ که بزرگ‌ترین فاجعه اقتصادی تاریخ آمریکا به شمار می‌رود، یکی از تیره و تارترین دوره‌های بانک مرکزی محسوب می‌شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، بانک مرکزی آمریکا در بیست وسوم دسامبر سال۱۹۱۳  تاسیس شد و رکود اقتصادی دهه ۱۹۳۰ که بزرگ‌ترین فاجعه اقتصادی تاریخ آمریکا است، یکی از تیره و تارترین دوره‌های این بانک به شمار می‌رود.

ورشکستگی بانک “لمان برادرز” در سال ۲۰۰۸ نقطه آغاز بحران بزرگ اقتصادی اخیر در آمریکا و جهان بود. این بانک سپس وظیفه دشوار رویارویی با ترکیدن حباب مسکن و کاهش اعطای اعتبار را برعهده گرفت. 

بانک مرکزی آمریکا با مدیریت “بن برنانکی” وظیفه سنگین نظارت و مدیریت بر بانک‌های بحران‌زده را عهده‌دار بود. به این ترتیب برنامه خرید اوراق قرضه دولتی در دستور کار برنانکی قرار گرفت و جمعا مبلغ هزار میلیارد دلار خرید این اوراق در سال ۲۰۰۸، به حدود چهار هزار میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافت.

“جانت یلن”، رئیس بعدی بانک مرکزی آمریکا که فعالیت خود را از ماه ژانویه آغاز می‌کند، ادامه سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا را در دستور کار خود قرار خواهد داد اما وی مسئولیت دشوار کاستن از آهنگ این برنامه حمایت مالی را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.