ورود با خودرو در دشت لاله‌های واژگون ممنوع شد

یدالله خالدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: دشت لاله‌های واژگون چهارمحال و بختیاری یکی از زیباترین جلوه‌های و طبیعی این استان است، که در طول مسیر شهرکرد، سوادجان تا چشمه‌ دیمه کوهرنگ واقع شده است.

وی با بیان اینکه دشت لاله‌های واژگون شهرستان کوهرنگ در اردیبهشت‌ماه مورد استقبال بی‌نظیر گردشگران واقع می‌شود، گفت: کل منطقه دشت لاله‌های واژگون ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار مساحت دارد، اما تنها در ۷۰۰ هکتار از این منطقه حفاظت شده، لاله‎های واژگون رویش می‌کند.

خالدی با اشاره به کمیاب بودن گونه لاله واژگون در این منطقه که به زبان محلی به اشک مریم شهره است، گفت: در طی سال‌های اخیر معدود گردشگرانی با ورود به این منطقه و اقدام به بوته کنی و کندن پیازچه آن خسارات بسیاری را بر این منطقه ایجاد کرده‌اند که با پیگیری‌های قانونی صورت گرفته و مصوب شدن قانون حفاظت از این منطقه تا سه سال آینده از ورود گردشگران به دشت لاله‌های واژگون جلوگیری خواهد شد.

فرماندار شهرستان کوهرنگ بر ضرورت برخورد با افراد خاطی تأکید کرد و گفت: با تدبیر اقدامات امنیتی در این منطقه با گردشگرانی که در این منطقه دست به تخریب زده و یا اقدام به بوته کنی و کندن پیازچه این گیاه کمیاب کنند به صورت قانونی برخورد جدی خواهد شد.

وی اضافه کرد: بزرگترین ضربه تخریبی به این دشت از جا در آوردن بوته و کندن پیاز آن توسط برخی معدود از گردشگران است، متاسفانه این عمل باعث از بین رفتن ارزش زیست محیطی و از بین رفتن نسل این لاله‌ها در استان می‌شود.

خالدی فرهنگ سازی را از جمله اقدامات موثر در راستای حفاظت از این منطقه طبیعی و گردشگری برشمرد و گفت: در راستای نگهداری از لاله‌های واژگون باید فرهنگ سازی شود تا گردشگران با ورود به این منطقه در راستای نگهداری از این سرمایه ارزشمند تلاش کنند.

اخبار اخبار جذاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.