ورود تبلت و موبایل به مدارس ممنوع

۱۸خردادماه، یوسف نوری در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این پرسش که موضوع کیف الکترونیکی دانش‌آموزی در نهایت به مدارس خواهد آمد یا خیر؟ گفت: آنچه از کیف الکترونیکی استنباط می‌شود این است که کیف الکترونیکی یک بسته آموزشی حاوی نرم افزار و لوح های فشرده آموزشی است که برای مجتمع های آموزشی ارسال می‌شوند، اما در واقع باید تعریف دیگری از کیف الکترونیکی ارائه داد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اساسا چنانچه کل محتوای آموزشی داخل تبلت قرار گیرد می توان به آن نام کیف الکترونیکی اطلاق کرد و این در حالی است که در ایران کلاس، کتاب، معلم و دانش آموز چه در مدارس هوشمند و چه مدارس عادی رکن اصلی تعلیم و تربیت می باشند و هنوز استفاده از فضای مجازی و نرم افزارها و سخت افزارهای آموزشی جایگزین کامل مدارس نشده اند و حتی مدارس هوشمند در کشور نیزفیزیکی بوده و مجازی نیستند.

وی در ادامه دربارهٔ اجازه و یا ممنوعیت ورود موبایل، تبلت و لپ تاپ به مدارس، تاکید کرد: ورود تلفن همراه و تبلت هایی که کارکرد موبایل دارند به مدارس ممنوع است چرا که معتقدیم این گونه امکانات، در امر تعلیم و تربیت اختلال به وجود می آورند و به طور طبیعی حضور تلفن همراه هرجا که نباید باشد، مخل است و در خصوص حوزه تعلیم و تربیت این امر حساس تر است.

نوری افزود: استفاده از تبلت ویژه دانش آموزی و لپ تاپ با رعایت قوانین و مقررات ایرادی ندارد اما باید توجه شود که این دو، ابزاری برای پیشبرد اهداف آموزشی باشند و طراحی تبلت ها بر اساس نیازهای دانش آموزی و صرفا برای کاربرد در مدرسه صورت گیرند.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.