ورود تیبا به تاکسیرانی تهران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

ممتازنیوز: دکتر سید مجتبی شفیعی با بیان اینکه کمک‌های بلاعوض دولت برای خروج خودروهای فرسوده به طور متوسط به سه برابر افزایش یافته است، افزود: با اصلاحاتی که در آیین‌نامه مربوط به خروج خودروهای فرسوده و اسقاط آن ایجاد شده، مرحله جدید اجرای این طرح با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

به گزارش ممتازنیوز، وی افزود: با توجه به اینکه مصوبه جدید ابلاغ شده است، اجرای طرح خروج خودروهای فرسوده را برنامه‌ریزی کردیم و سایت ثبت‌نام خودروهای فرسوده به نشانی www.farsoodeh.ir نیز فعال شده و ۱۲۶ مرکز اسقاط خودرو نیز از روز گذشته فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز کرده‌اند.
رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور گفت: در نخستین روز آغاز طرح، تا آخرین ساعات حدود ۲۰۰۰ نفر برای خروج خودروهای فرسوده خود ثبت‌نام کرده‌اند که در مقایسه با عملکرد هفت ماهه اخیر بسیار عدد قابل توجهی است.
شفیعی ادامه داد: با توجه به سرعت استقبال متقاضیان و محدودیت‌هایی که در منابع مالی وجود دارد، مهلت ثبت‌نام تا آذرماه در نظر گرفته شده و افرادی که تا تاریخ اعلام شده، نسبت به ثبت‌نام برای خروج خودروهای فرسوده خود اقدام کنند در اولویت دریافت‌های کمک‌های بلاعوض قرار خواهند داشت.
به گفته وی ۲۵ میلیون ریال در قبال اسقاط خودرو و سه میلیون ریال نیز معادل ارزش لاشه خودرو به متقاضیان پرداخت می‌شود که این رقم نسبت به دوره‌های قبل افزایش خوبی را داشته است.
به گزارش ایسنا، رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با بیان اینکه هدف از اجرای طرح خروج خودروهای فرسوده شخصی، عدم جایگزینی است، اظهار کرد: در صورتی که متقاضی بخواهد از تسهیلات بانکی جهت جایگزینی خودرو نیز استفاده کند، این امکان وجود دارد.
شفیعی تاکید کرد: بر همین اساس حداقل تسهیلات برای این متقاضیان ۱۰۰ میلیون ریال و حداکثر ۱۵۰ میلیون ریال است. البته این رقم تا ۲۰۰ میلیون ریال نیز قابل افزایش است.

ورود تیبا و ۱۰ هزار دستگاه تاکسی سمند LX به خطوط تاکسیرانی بزودی
وی با اشاره به نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیز گفت: با توافقی که با شرکت‌های ایران خودرو و سایپا صورت گرفته، بزودی تیبا و سمند به عنوان دو خودرو وارد ناوگان تاکسیرانی خواهند شد و با توجه به اینکه ورود تاکسی سمند مدتی با مشکل مواجه شده بود، ایران خودرو متعهد شده تا ۱۰ هزار دستگاه سمند LX را وارد ناوگان تاکسیرانی کند.
رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور افزود: شرکت سایپا نیز برای ورود تیبا به خطوط تاکسی اعلام آمادگی کرده که توافقات اولیه اخذ شده و بزودی در دستورکار قرار خواهد گرفت.
به گفته شفیعی، برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده و مساعدت به رانندگان تاکسی، کمک‌های بلاعوض دولت از ۳۰ به ۵۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال نیز برای آنها تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده تا بدون دغدغه مالی بتوانند تاکسی‌های خود را نوسازی کنند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.