ورود سامانه بارشی و “کاهش دما” / احتمال خسارت و “آبگرفتگی معابر عمومی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در ادامه وقت امروز “جمعه ۲۶ مهرماه ۹۲” اعلام شد؛

یک سامانه بارشی از اواخر روز شنبه از شمال غرب وارد کشور می گردد و سبب بارش باران با وزش باد شدید و رعد و برق و بارش مداوم باران و کاهش دما خواهد شد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور،در ادامه وقت  امروز “جمعه ۲۶ مهرماه ۹۲” اعلام شد، بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد، یک سامانه بارشی از اواخر روز شنبه از شمال غرب وارد کشور می گردد و از روز یکشنبه استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان سبب بارش باران با وزش باد شدید و رعد و برق و در استان های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان سبب بارش مداوم باران و کاهش دما خواهد شد.

 شایان ذکر است، در این مدت ابتدا در شمال غرب و سپس در سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز دمای هوا بین ۶ تا ۱۲ درجه و در غرب و جنوب غرب کشور بین ۳ تا ۶ درجه کاهش می یابد و همچنین  به سبب عبور جبهه سرد از نوار شمالی، وزش باد شدید و احتمال خسارت به تاسیسات ، بارش باران و آبگرفتگی معابر عمومی در استان های گیلان و مازندران پیش بینی می گردد و طی این مدت دریای خزر مواج و توفانی است.

لازم به ذکر است، تا روز شنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آرام حاکم است و افزایش دما نیز دور از انتظار نیست که این افزایش دما بویژه در نوار شمالی کشور بطور محسوس چشمگیر بوده وهمچنین افزایش دما در این مناطق با وزش باد گرم همراه است.

گفتنی است، وضعیت آب و هوای استان های “تهران” و “البرز” امروز، صاف پیش بینی می گردد و در بیشینه دمای خود به ۲۵ درجه و در کمترین حالت به ۱۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.