ورود عراقی ها در ایران با وسیله

با خبر صدور مجوز برای ورود عراقی ها با وسایل نقلیه شخصی به داخل خاک ایران،هماهنگی  و برنامه ریزی های لازم انجام شده و با برداشتن موانع قانونی و مرزی، از این پس عراقی ها می توانند با خودروهای شخصی خود به ایران سفر کنند.توافقی که به درخواست زیاد عراقی ها برای بازدید از مناطق گردشگری ایران صورت گرفته است.

رضا زاده رایزن بازرگانی ایران در عراق اعلام کرد در راستای همکاری و برنامه هایی که برای برداشته شدن محدودیت های قانونی و مرزی وضع شده؛ عراقی ها پس از زیارت اربعین می توانند با خودروهای شخصی خود وارد ایران شوند.

ورود عراقی ها با خودروی شخصی

او افزود این روزها با توجه به ازدحام مسافرین در مرز دو کشور؛ این طرح را به بعد از زیارت اربعین موکول می کنیم.

مسافران عراقی براساس مقررات جدید، می توانند مجوز یک ماهه برای تردد خودروهایشان در خاک ایران دریافت کرده و در پایان مهلت یک ماهه باید خودرو خود را از کشور خارج کنند.

خبر صدور مجوز سفر با خودروهای شخصی به عراقی ها جهت سفر به ایران اولین بار در تیرماه امسال از سوی رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

بیمه دی نیز تضمین ورود خودروهای عراقی را بر اساس رویه گمرکی ورود موقت بر عهده گرفته است. 

این توافق در پاسخ به درخواست بسیاری از عراقی ها برای بازدید از ایران و مناطق مختلف گردشگری و باستانی و محیط های طبیعی آن و نیز زیارت مرقد مطهر علی بن موسی الرضا صورت گرفته است. این امر فرصت جدیدی برای مسافران عراقی به ایران فراهم می کند.

طی سال گذشته ، آنطور که مقامات رسمی دو کشور می گویند، بیش از دو میلیون عراقی به ایران سفر کرده و حدود یک میلیون ایرانی نیز متقابلا از عراق دیدن کرده اند. 

عراقی های ساکن بیشتر شهرهای شمالی، جنوبی و مرکزی، اعم از بغداد، نجف، کربلا و حتی بصره می توانند با خودروهای شخصی بین نیم ساعت تا سه ساعت خود را به اولین نقاط مرزی ایران برسانند. از بغداد تا مرز مهران حدود دو و نیم ساعت و همین زمان تا مرز خسروی فاصله است. 

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس ابولا در عراق مشاهده نشده است. علاء العلوان مدیر دفتر منطقه ای خاورمیانه در سازمان بهداشت جهانی گفت که هیچ مورد مشکوک به ابولا در عراق دیده نشده؛ حتی میان مهاجران به این کشور و همچنین در میان دیگر کشورهای منطقه موردی گزارش نشده است.

درباره شایعاتی پیرامون انتشار بیماری های واگیر دار از سوی داعش در عراق؛ علوانی به این پاسخ بسنده کرد که تا کنون موردی گزارش نشده است.وزارت کشور عراق با همکاری وزارت کار و امور اجتماعی درخصوص کارکنان خارجی در عراق تدابیری اتخاذ نموده است؛ از جمله ممانعت از ورود خارجیان ناقل و یا مبتلا به ویروس ابولا به عراق؛ به همین منظور خارجیان باید قبل از ورود به عراق، گواهی معاینه پزشکی مبنی بر صحت سلامتی خود را به سفارت عراق در کشور خود ارائه بدهند. 

– .

ممتاز نیوز
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.