ورود کمیسیون قضایی به پرونده “‌اختلاس بیمه ایران” به مصلحت نبود

۳۱فروردین۱۳،

سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون به پرونده اختلاس از بیمه ایران ورود پیدا نکرده است، گفت: همکاران ما به دلیل ماهیت قضایی این قبیل پرونده‌ها تشخیص می‌دهند به آن ورود پیدا نکنند چرا که این اقدام نه به مصلحت کمیسیون است نه به مصلحت پرونده.

“‌محمدعلی اسفنانی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ پیگیری کمیسیون قضایی مجلس در پرونده “‌اختلاس از بیمه ایران‌” اظهار داشت: از آنجائیکه پرونده هنوز به نتیجه نرسیده است، گزارشی نیز به کمیسیون قضایی ارجاع نشده است.
 
وی با بیان اینکه کمیسیون قضایی به این پرونده ورود پیدا نکرده است، تصریح کرد: همکاران ما به دلیل ماهیت قضایی این قبیل پرونده‌ها، تشخیص می‌دهند به آن ورود پیدا نکنند چراکه این اقدام نه به مصلحت کمیسیون است نه مصلحت پرونده.

اسفنانی با بیان اینکه پیگیری در پرونده مذکور اساسا کار غیرمنطقی است، تصریح کرد: چنانچه پس از رسیدگی، موردی در پرونده ملاحظه شد با ارجاع به کمیسیون قضایی پیگیری و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: وجود این قبیل پروندها در دستان قاضی به منزله آتش برافروخته است لذا هیچ داوری رغبتی به اطاله دادرسی ندارد.
 
سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی در پایان گفت: معمولا چنین پرونده‌هایی به لحاظ ماهیت، گستره مکانی جرم و تعدد متهمین زمان‌بر است لذا درخواست تسریع در رسیدگی خارج از عرف و قاعده است و ضرورتی ندارد.
 
همچنین “‌ابوالفضل ابوترابی‌” عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران دربارهٔ پرونده “‌اختلاس از بیمه ایران” اظهار داشت: این پرونده به کمیسیون ورود پیدا نکرده است و ما کاری به این موضوع نداریم.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.