ورود هر ماه ۱۰ هزار پرونده به دیوان عدالت اداری

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

ایران > حقوقی‌ و قضایی – ممتازنیوز:
معاون دیوان عدالت اداری در امور شعب و استان ها از ورود ماهانه ۱۰ هزار پرونده به شعب دیوان عدالت اداری در سطح کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین موسی قربانی در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون ۸۶ هزار پرونده در دیوان عدالت اداری موجود است.

وی اظهار کرد: ورودی ماهانه پرونده‌ها به شعب دیوان عدالت اداری بین یکهزار تا دو هزار پرونده است .

معاون دیوان عدالت اداری کشور افزود: میزان پرونده‌های ورودی به دیوان در مدت هفت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۵،۵ درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از علت کاهش پرونده‌ها به مراجعات مستقیم آنها به دفاتر دیوان عدالت اداری در استان‌ها برمی‌گردد.

حجت الاسلام قربانی افزود: مهمترین هدف در ایجاد دفاتر دیوان عدالت اداری در استان‌ها، ارشاد و معاضدت قضایی، تحویل و ابلاغ اوراق قضایی است.

وی همچنین با اشاره به وظیفه دیوان در رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی از دستگاه‌های دولتی گفت: این شکایت‌ها در سه قالب شامل شکایت از اقدامات دستگاه‌های مشمول قانون، شکایت از هیات‌ها و کمیسیون‌ها و همچنین شکایت از مصوبات، آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها صورت می‌گیرد.

وی به آمار پرونده های مربوط به استان اصفهان در دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت: در هفت ماهه امسال سه هزار و ۴۸۹ پرونده به دیوان وارد شده است که به ترتیب تامین اجتماعی، شهرداری و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل آمار بالای مراجعه کنندگان بیشترین فراوانی پرونده‌های ورودی را داشته اند.

وی به مسئولان توصیه اکید کرد که قانون را در دستگاه‌های خود به طور کامل اجرا کنند تا هم مردم و هم مسئولان در این میان ضرر نکنند.

معاون دیوان عدالت اداری کشور افزود: بسیاری از مشکلاتی که در باب مراجعه مردم به دیوان پیش می‌آید در نتیجه غیر‌کارشناسی بودن قوانین، غیر کارشناسی بودن مصوبات دولت و قانون گریز بودن مسئولان اجرایی است.

وی تاکید کرد: اگر قوانین کارشناسی شده باشد از سرازیر شدن شکایات مردم به دیوان عدالت اداری جلوگیری می‌شود.

– .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.