ورود پیش از موعد به فضای انتخابات را حرام و گناه می‌دانیم

۳۰م دیماه ،

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در صورت تایید صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان، از آنان برای حضور در دانشگاه دعوت می‌شود تا برنامه‌های خود را با دانشجویان در میان گذاشته و تبادل نظر کنند؛ در غیر این صورت ورودشان در دانشگاه خلاف قانون است ما هم این مسئله را حرام و گناه می‌دانیم.

“سید صدرالدین شریعتی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، دربارهٔ فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی در آستانه انتخابات گفت: ممانعتی برای ابراز عقیده دانشجویان در فضای دانشگاه‌ها وجود ندارد و فضا برای اینکه استادان و دانشجویان به نقد و بررسی موضوعات مختلف بپردازد مهیا است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به وجه تمایز دانشگاه با دیگر محیط‌های جامعه تصریح کرد: دانشگاه محیط برهان، منطق، استدلال و مجادله کردن با عبارات صحیح است، لذا دعوا کردن، ناسزا گفتن جارو جنجال به پا کردن در جامعه دانشگاهی اصلا پسندیده و قابل تایید نیست.

وی در انتقاد از برخورد بعضی اساتید با دانشجویان گفت: گاهی اوقات دیده می‌شود که با طرح بحث‌های بیهوده حرمت‌ها در کلاس‌های درسی شکسته شده و اساتید به دانشجویان تعرض می‌کنند، لذا دانشجویان با ملاحظه چنین رفتارهایی، اعتراض خود را به استاد و مسئولان دانشگاهی نشان می‌دهند.

شریعتی بیان داشت: برای جلوگیری از تعارض در برنامه‌های تشکل‌ها، ساماندهی مشخصی در حوزه شورای فرهنگی که متشکل از اعضای تشکل‌ها، دفتر نهاد، انجمن‌های علمی و معاونت فرهنگی دانشگاه است شکل گرفته تا از این طریق، زمان برنامه‌های مختلف مشخص و هیچ تداخلی در این زمینه صورت نگیرد.

رئیس دانشگاه علامه شرایط برگزاری کرسی‌ها و نشست‌های مختلف در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در دانشگاه علامه را ممکن دانست و گفت: در حال حاضر فعالیت انتخاباتی زود هنگام است در این راستا برنامه‌ریزی‌های مشخصی را برای بعد از تعطیلات نوروز ۹۲ و حضور کاندیداهای مختلف ریاست‌جمهوری در دانشگاه  انجام می‌دهیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت تایید صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان، از آنان برای حضور در دانشگاه دعوت می‌شود تا برنامه‌های خود را با دانشجویان در میان گذاشته و تبادل نظر کنند؛ در غیر این صورت ورودشان در دانشگاه خلاف قانون است ما هم این مسئله را حرام و گناه می‌دانیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.