ورود ۱۹ تن گوشی در فروردین ماه

۳۱اردیبهشت،

 

رئیس شبکه بازرسی،‌ نظارت مردمی کارگروه تلفن‌همراه از تشدید کنترل ها در گمرکات جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: شواهد نشان می‌دهد که بعضی از نمایندگان قانونی برندهای مطرح گوشی موبایل در واردات گوشی‌های قاچاق دخیل می باشند.
مهدی عبقری در گفتگو با مهر، از همکاری‌ شبکه بازرسی و ‌نظارت مردمی کارگروه تلفن‌همراه با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ساماندهی این بازار خبر داد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که بعضی از شرکت‌های واردکننده با سابقه قانونی گوشی، در تخلفات صورت گرفته در خرید و فروش طرح شبنم در بازار آزاد و عرضه گوشی‌های قاچاق نقش داشته اند که هم اکنون این شرکتها شناسایی شده‌اند.
 
وی تاکید کرد: بعضی از شرکت‌های واردکننده که مجوز رسمی آنها باطل شده و یا به اتمام رسیده نیز نقش پررنگی در زمینه خرید و فروش گوشی‌های موبایل قاچاقی دارند.
 
رئیس شبکه بازرسی،‌ نظارت مردمی کارگروه تلفن‌همراه با بیان اینکه بیشترین توجه مسئولان تاکنون به نحوه عملکرد گمرکات کشور در زمینه واردات گوشی‌ بوده ادامه داد: هم اکنون شاهد ورود گوشی های قاچاقی از طریق مبادی قانونی به کشور هستیم که با مذاکرات صورت گرفته با ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز، در صورت اثبات فعالیت غیرقانونی بعضی نمایندگان رسمی در زمینه قاچاق، برخوردهای جدی و قانونی با این فعالان بازار صورت می‌گیرد و حتی امکان ابطال کامل نمایندگی آنها نیز وجود خواهد داشت.
 
عبقری با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برنامه‌های مدونی را برای کنترل انواع قاچاق به ویژه قاچاق گوشی موبایل در پیش گرفته است، گفت: هم اکنون با تمامی گمرکات کشور مکاتبات فراوانی صورت گرفته تا با دقت بیشتری به کنترل و ترخیص انواع کالا اقدام شود.
 
رئیس شبکه بازرسی، ‌نظارت مردمی کارگروه تلفن‌همراه با اشاره به میزان واردات قانونی گوشی موبایل در فروردین ماه سال جاری گفت: در فروردین سال ۹۲ بالغ بر ۱۹ تن دستگاه گوشی موبایل وارد کشور شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر نداشته است.
 
وی ادامه داد: با مشکلات پیش رو از جمله نوسانات ارز، میزان واردات قانونی گوشی موبایل کاهش نیافته و این در حالی است که شرایط بازار موبایل نسبت به سال قبل قابل مقایسه نیست و با افزایش قیمت موبایل، میزان مشتریان کاهش یافته است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.