ورود ۳ تازه وارد به فرابورس

۱۹م دیماه ،

بینا-مدیرعامل فرابورس با اشاره به اینکه شرکت های زیر مجموعه تامین اجتماعی در صف ورود به فرابورس قراد دارند، اظهار داشت: شرکت های نفت ایرانول، نفت پاسارگاد و پتروشیمی خراسان پذیرش شده اند.
هم اکنون سه شرکت در صف ورود به تالار شیشه ای قرار دارند.
به گزارش بینا، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس با اشاره به اینکه شرکت های زیر مجموعه تامین اجتماعی در صف ورود به فرابورس قراد دارند، اظهار داشت: شرکت های نفت ایرانول، نفت پاسارگاد و پتروشیمی خراسان پذیرش شده اند.
وی با اشاره به انجام مقدمات لازم برای ورود این شرکت ها به فرابورس خاطرنشان کرد: بر این اساس تا پایان دو ماهه پاپانی سال این شرکت ها به فرابورس وارد می شوند.
مدیرعامل فرابورس با اشاره به اینکه ۵ درصد از سهام این شرکت ها برای آغاز، وارد فرابورس می گردد، اظهار داشت: عرضه سهام این شرکت ها در بازار دوم فرابورس خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۸ شرکت در بازارهای اول و دوم فرابورس حاضر می باشند، تصریح کرد: با ورود این ۳ شرکت تعداد حاضران دو بازار اول و دوم به ۵۱ شرکت افزایش خواهد یافت.
هامونی شرکت های حاضر در بازار پایه را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: هم اکنون ۱۲۰ شرکت در بازار پایه فرابورس حضور دارند.
وی با اشاره به عرضه سهام زیرمجموعه بنیاد شهید در فرابورس خاطرنشان کرد: علاوه بر شرکت های بنیاد شهید زیر مجموعه های سازمان اقتصادی کوثر شامل هلدینگ های معدنی و غذایی کوثر در برنامه واگذاری قرار دارند همچنین این گروه دارای یک نیروگاه شامل نیروگاه دماوند است که بابت رد دیون دریافت کرد و پیگیر ورود آن به بازار هستیم و در این راستا بنیاد شهید هم تمایل خود را برای ورود به بورس اعلام کرده است.
مسیر کوتاه لاوان تا زمان ورود به فرابورس
مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه عرضه سهام این شرکت ها به طور قطع تا پایان سال انجام نخواهد شد، به عرضه سهام پالایشگاه لاوان اشاره کرد و گفت: برای این شرکت فقط بحث بودجه و صورت های مالی باقی مانده است و بعد از ارائه، آماده واگذاری می گردد.
طراحی شاخص با افزایش تعداد شرکت ها
مدیرعامل فرابورس در پاسخ به سوالی مبنی بر طراحی شاخص در سومین بورس کشور خاطرنشان کرد: طراحی شاخص برای فرابورس زمانی امکان پذیر می گردد که علاوه بر تعداد شرکت ها تعداد صنایع حاضر در فرابورس هم افزایش یابد.
وی افزود: هم اکنون در زیر مجموعه صنعت فلزات اساسی دو شرکت وجود دارد و باید تعداد این شرکت ها افزایش یابد، البته وزن شرکت های حاضر در گروه پتروشیمی ها مناسب است و در این راستا برنامه هایی هم داریم.
مدیر عامل فرابورس در خصوص تعداد صنایع حاضر در فرابورس گفت: هم اکنون بالغ بر ۲۰ صنعت در سومین بورس کشور حضور دارند.
هامونی با اشاره به اینکه مبنای طراحی شاخص در فرابورس همان مبنای بورس است، تصریح کرد: نمی توان پایه ای متفاوتی را در برای طراحی شاخص در نظر گرفت، اگر هر کدام از بورس و فرابورس دارای فرمول جداگانه ای باشند شاید برای فعالان بازار گمراه کننده باشد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.