وزارت ارتباطات مصوبه افزایش تعرفه تلفن ثابت و همراه دولت دهم را لغو کرد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزارت ارتباطات مصوبه دولت دهم برای افزایش تعرفه تلفن ثابت و همراه را به سبب شرایط بازار، لزوم عدم تحمیل هزینه‌های اضافی برای مشترکین و بررسی مجدد تعرفه‌ها لغو کرد.
 
 
به گزارش فارس، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۱۷۳ مورخ ۱۶/۶/۹۲ با توجه به شرایط بازار و لزوم عدم تحمیل هزینه‌های اضافی برای مشترکین و بررسی مجدد تعرفه‌های تلفن همراه و تلفن ثابت، مصوبه‌های شماره ۱ و ۲ جلسه شماره ۱۶۰ مورخ /۱/۱۸ کمیسیون را کان لم یکن کرد.
 
در دولت دهم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با مصوبه جلسه ۱۶۰ اجازه اجرای همکدی تلفن ثابت و اخذ آبونمان ماهانه ۹۰۰ تومانی و تعیین طرح یکسان برای فلت (کردن) شبکه اپراتورهای تلفن‌همراه را صادر کرده بود. اما زمانی که وزیر ارتباطات دولت یازدهم منصوب شد، دستور توقف این مصوبه را صادر کرد؛ واعظی اما نگفت که از این پس مخابرات همکدی را چگونه اجرا یا همراه اول چگونه شبکه‌اش را فلت کند.
 
از این رو این مصوبه مدتی است مورد مناقشه دولت و مخابرات و همراه اول است. اکنون کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسما این مصوبه را لغو کرد تا دیگر جای بحثی نباشد.
 
به گزارش همشهری، در اطلاعیه‌ای که وزارت ارتباطات صادرکرده شرایط بازار، لزوم عدم‌تحمیل هزینه‌های اضافی برای مشترکین و بررسی مجدد تعرفه‌ها از دلایل لغو این مصوبه اعلام شده است.معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با تأیید این خبر گفت: با مصوبه اخیر وزارت ارتباطات همه مصوبات قبلی برای تغییر تعرفه اپراتورهای تلفن ثابت و همراه لغو شده است. حسن رضوانی در مورد دیرکرد اپراتورها در صدور قبض صورتحساب مشترکین با رد احتمال صدور این قبوض به‌صورت علی‌الحساب افزود: با این مصوبه کلیه اپراتورهای تلفن ثابت و همراه موظف به صدور صورتحساب مشترکین براساس تعرفه‌های مصوب قبلی می باشند. همچنین دریافت آبونمان ۹۰۰تومانی و اجرای طرح یکسان برای فلت‌کردن شبکه اپراتورهای تلفن همراه منتفی شده است.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.