وزارت ارشاد نظارت زیادی روی کیفیت‌ کارهای موسیقی ندارد

امروزه نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی کیفیت کارهای موسیقی کمتر شده و توجه بیشتر روی کمیت صورت می گیرد.

افشین سیاه‌پوش،خواننده و آهنگساز کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت:امروزه نظارت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بر روی کیفیت کارهای موسیقی کمتر شده و توجه بیشتر روی کمیت صورت می گیرد،از طرفی سلیقه ی مردم در ایجاد انواع موسیقی در کشور اهمیت دارد.
وی در ادامه گفت:‌زمانی که مردم کارهایی با کیفیت پایین گوش دهند؛این موضوع برای آنها یک عادت می‌شود؛زیرا همه مردم علم تخصصی موسیقی ندارند و این وظیفه‌ی اهالی موسیقی  و با المان‌های بالا آشنا کنند.
سیاه‌پوش در ادامه گفت:امروزه در موسیقی کلمه در بند ریتم قرار گرفته درحالی که در گذشته ریتم دربند کلمه قرار داشت؛در این در موسیقی امروز کشور ما تبدیل به یک ضعف شده است.
وی در ادامه گفت:موسیقی در ایران دو دسته است،دسته اول به دید شوخی به این هنر می پردازند که مورد استفاده‌ی عده‌ای از افراد قرار می‌گیرد که نیازی به یادگیری الفبای موسیقی و رفتن به کلاسهای سولفژ ندارند،دسته دوم مربوط به خوانندگانی می‌شود که به صورت جدی در عرصه‌ی موسیقی فعالیت می‌کنند و یادگیری اصول و قواعد این عرصه و برای آنها الزامی است.
گفتنی  است؛آلبوم “واسه دل خودم” تا چند روز دیگر وارد بازار می‌شود که آهنگسازان این کار رضا تاج بخش،امین قباد،انوشیروان تقوی،ساناز کریمی،رضا رفعتی،پویان اعتصامی و حامد فولاد قلم است./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.