وزارت خارجه آمریکا: نامه رسمی از ایران درباره ایرانیان ربوده شده در سوریه دریافت نکرده‌ایم

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که هیچ نامه رسمی از جانب ایران درباره زائران ایرانی ربوده شده در سوریه دریافت نکرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از پاتریک ونترل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد که ایران دیپلمات سوییس در تهران را (در اعتراض به ربوده شدن زائران ایرانی در سوریه) به وزارت امور خارجه احضار کرد اما آمریکا هیچ‌گونه نامه رسمی از ایران درباره این موضوع دریافت نکرده است.

وی از ارایه جزییات بیش‌تر خودداری کرد اما در پاسخ به این سوال که آیا منطقی است ایران، آمریکا را مسوول (ربوده شدن و جان زائران) ایرانی بداند،‌گفت: این کار بی‌معنی به نظر می‌رسد.

ونترل در عین حال اتهامات آمریکا علیه ایران در سوریه را تکرار کرد.

در پی ربایش شهروندان و زائران ایرانی توسط گروه‌های مسلح مورد حمایت دولت آمریکا در سوریه کاردار سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران به وزارت خارجه احضار شد. کاردار سوییس در تهران روز دوشنبه توسط مدیر کل آمریکای شمالی به وزارت امور خارجه فرا خوانده و نسبت به این قبیل اقدامات به وی هشدار داده شد.

رضا زبیب با اشاره به حمایت آمریکا از گروه‌های مسلح و شورشی در سوریه دولت آمریکا را مسوول سلامت ۴۷ زائر ربوده شده دانست و تاکید کرد از دولت آمریکا انتظار می‌رود با استفاده از نفوذ خود نزد ربایندگان امکان آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها را فراهم کند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.