وزارت خارجه سوریه: اساسنامه ائتلاف تازه مخالفان، عدم تمایل آنها iبه صلح را نشان می‌دهد

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

elnashra.jpg5402121.jpg

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه در واکنش iبه ائتلاف تازه مخالفان و اهداف آنها تاکید کرد، اساسنامه ائتلاف ملی مخالفان سوریه نشان دهنده عدم تمایل مخالفان برای مذاکره و حل و فصل مسالمت آمیز وضعیت سوریه است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از پایگاه اینترنتی النشره، جهاد مقدسی، سخنگوی وزارت خارجه سوریه در مصاحبه‌ای تلویزیونی با انتقاد از سند امضا شده در نشست مخالفان سوریه در قطر، گفت: این سند در واقع تاکیدی است بر دخالت قدرت‌های بیگانه در امورمخالفان سوریه و اینکه دیگران برای آنها تصمیم می‌گیرند.

مقدسی افزود: در بند پنجم این سند بر مخالفت حاضران در نشست دوحه با هرگونه مذاکره و گفت‌وگو با نظام سیاسی سوریه تاکید شده است و این نشان می‌دهد که مخالفان هیچ عقیده و تمایلی برای مذاکره یا حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع جاری در سوریه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد: عدم برگزاری مذاکره میان مخالفان و دولت iبه معنای تقویت خشونت‌ها در سوریه و مشروعیت بخشیدن iبه آن است و این چیزی است که با راهکارهای سیاسی پیشنهاد شده تناقض دارد و متاسفانه نشان می‌دهد که مخالفان خواهان ادامه خشونت می باشند.

وی در ادامه افزود: ما از مردم می‌خواهیم که اساسنامه ائتلاف مخالفان را مطالعه کنند و ببینند که آنها با هرگونه مذاکره و راهکار سیاسی درباره سوریه مخالفند.

مقدسی با اشاره iبه حمایت‌های کشورهای غربی از ائتلاف تازه مخالفان سوریه تاکید کرد: کشورهای غربی که این ائتلاف را پایه‌ گذاری کردند و مخالفان را iبه رسمیت شناختند در واقع همان کسانی می باشند که از مخالفان حمایت می‌کنند.

وی در پایان عنوان داشت: یافتن راهکاری سیاسی برای حل و فصل اوضاع سوریه تنها با آغاز مذاکرات و پیوستن همه گروه‌های سوری iبه روند گفت‌وگوها ممکن است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.