وزارت دفاع انگلیس:امکان خروج تسلیحات هسته‌یی تریدنت از اسکاتلند وجود ندارد

۱۸م دیماه ،

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که تسلیحات هسته‌یی تریدنت این کشور نمی‌توانند از اسکاتلند خارج شده و به انلگیس بازگردانده شود، زیرا تمهیدات امنیتی لازم برای میزبانی آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از اسکاتسمن، با این‌که دولت اسکاتلند اعلام کرده است که در صورت تحقق استقلالش از انگلیس هرچه زودتر تسلیحات هسته‌یی را از این کشور خارج خواهد کرد، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که پایگاه اینترنتی دوونپورت از تمهیدات امنیتی لازم برای میزبانی تسلیحات هسته‌یی تریدنت برخوردار نیست و در حال حاضر برنامه‌ای برای تغییر آن وجود ندارد.

در حال حاضر زیر دریایی‌های ونگارد انگلیس تسلیحات هسته‌یی تریدنت را حمل می‌کنند و در فاسلین در سواحل غربی اسکاتلند جای دارند.

بسیاری معتقدند که در صورت تحقق استقلال اسکاتلند وزارت دفاع انگلیس برنامه‌هایی برای تغییر مکان زیردریایی‌هاین ونگارد دارد، ولی اظهارات تازه این وزارتخانه نشان می‌دهد که ممکن است قادر به انجام این کار نباشد.

یک مقام اسکاتلندی در اعتراض به این موضع انگلیس، گفت: جالب است که دولت انگلیس تسلیحات هسته‌یی تریدنت را در نزدیکی بزرگترین شهر اسکاتلند نگهداری می‌کند، اما به دلایل امنیتی حاضر نیست آن‌ها را در ساحل جنوبی انگلیس قرار دهد. این کاملا نشان دهنده رفتار آن‌ها در قبال اسکاتلند است. یکی از بهترین‌های مزیت‌های یک اسکاتلند مستقل توانایی خارج کردن تسلیحات هسته‌یی تریدنت است.

وی تاکید کرد که بخش اعظم اعضای پارلمان اسکاتلند قویا با قرار گرفتن تسلیحات هسته‌یی در این کشور مخالفند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.