وزارت علوم از دانشگاه‌ها پاسخ خواست

مدیرکل دفتر گسترش وزارت‌علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص تک جنسیتی شدن برخی رشته‌های دانشگاهی در دفترچه کنکور امسال، گفت: در صورتی که دانشگاهی بخواهد در رشته‌ای اختصاصی دانشجوی پسر یا دختر پذیرش کند باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند.

ایسنا : مدیرکل دفتر گسترش وزارت‌علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص تک جنسیتی شدن برخی رشته‌های دانشگاهی در دفترچه کنکور امسال، گفت: در صورتی که دانشگاهی بخواهد در رشته‌ای اختصاصی دانشجوی پسر یا دختر پذیرش کند باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند.

دکتر ابوالفضل حسنی تصریح کرد: در حال حاضر با روسای دانشگاه‌های مذکور نامه‌نگاری شده است تا دلیل این اقدام خود را عنوان کنند. چراکه در صورتی که دانشگاهی بخواهد در رشته‌ای اختصاصی دانشجوی پسر یا دختر پذیرش کند باید زیرساخت‌های لازم برای تفکیک جنسیتی را ایجاد کند.

وی در ادامه عنوان کرد: تاکید ما بر روی تفکیک است که این تفکیک باید با لحاظ زیرساخت‌های لازم انجام گیرد.

اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور منتشر می‌شود

همچنین دکتر توکلی مشاور سازمان سنجش با بیان اینکه اطلاعیه جدیدی از کد رشته‌های تحصیلی کنکور سراسری بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد که در آن تک جنسیتی شدن برخی رشته‌های دانشگاهی رفع شده است، تاکید کرد: داوطلبان قبل از انتخاب رشته خود به اصلاحات اطلاعیه سازمان سنجش توجه کنند.

وی با اشاره به انتشار اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۱، از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: بر اساس این اصلاحیه ۵۷۵ کد رشته محل به مجموع رشته‌های دانشگاه پیام نور در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در این اصلاحیه برای رشته‌های جدید ظرفیت اعلام شده است، اظهارکرد: همچنین در این راستا ظرفیت پذیرش رشته‌های دانشگاه پیام نور افزایش یافته است.

معاون سازمان سنجش در خصوص پیگیری دانشگاه اهواز برای اصلاح پذیرش دختران در رشته‌های فنی کنکور، گفت: مشکل پذیرش دانشگاه اهواز نیز در این اطلاعیه اصلاح شده است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.