وزارت نیرو برای بازسازی تاسیسات آسیب دیده در مناطق زلزله زده عزم جدی دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا همایون حائری ، روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات بخش های آب، برق و فاضلاب مناطق زلزله زده اهر، هریس و ورزقان آذربایجان شرقی افزود: اعضای کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی با بررسی روند عملیاتی بازسازی شبکه های آسیب دیده در این بخش ها رضایتمندی خود را از اقدام های صورت گرفته توسط متولیان امر در استان و کشور اعلام کرده اند.

وی اظهار کرد: خدمات ارایه شده در این مناطق قابل قبول بوده هر چند کاستی هایی هم در این میان مشاهده می شود که طبیعی است.

حایری خدمات رسانی شایسته به مردم مناطق زلزله زده را مستلزم ایجاد هماهنگی و انسجام کاری متولیان امر و دستگاه های ذیربط در سطوح استانی و کشوری دانست.

مدیرعامل توانیر افزود: در کنار انجام کارهای زیرساختی و زیربنایی و بازسازی شبکه های خسارت دیده لازم است اقدام های پوششی و حمایتی صورت بگیرد.

وی بر مستندسازی تجربیاتی که در خدمات رسانی به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی حاصل می شود برای ارایه عملکرد بهتر در زمان بروز حوادث احتمالی آینده تاکید کرد.

این مقام مسوول همچنین گفت: یک سری اعتبارات برای به حالت اولیه بازگرداندن و بازسازی شبکه های برق و آب آسیب دیده در مناطق زلزله زده مورد نیاز است که تا حدودی تامین شده و مابقی نیز به تدریج تامین خواهد شد.

وی در این ارتباط نیازسنجی و تعیین اولویت های کاری برای خدمات رسانی را ضروری دانست.

زلزله هایی که شدیدترین آن شش و دو دهم درجه ریشتر بود، بیست و یکم مردادماه ۹۱ در آذربایجان شرقی رخ داد و زیان های مالی و تلفات جانی برجای گذاشت.ک/۲

۶۴۵/۵۸۷ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۶۴۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.