وزرای خارجه اتحادیه اروپا: اسد برود!

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست دو روزه غیررسمی خود در قبرس خواهان کناره‌گیری رییس‌جمهوری سوریه و یافتن راهکاری صلح‌آمیز برای پایان دادن به بحران در این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه قبرس عنوان داشت: پیام مذاکرات اخیر ما در نشست غیررسمی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در رابطه با بحران سوریه این است که بشار اسد، رییس جمهوری این کشور باید برود!

کاترین اشتون خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا از اخضر الابراهیمی، فرستاده جدید اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد در سوریه و تلاش‌های وی برای یافتن راهکاری صلح‌آمیز حمایت می‌کند.

اشتون با اشاره به این که به زودی در نیویورک با الابراهیمی به منظور بحث و گفت‌وگو درباره چگونگی پایان دادن به بحران در سوریه ملاقات خواهد کرد، عنوان داشت: او (الابراهیمی) باید برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه به راهکاری سیاسی دست یابد.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: لازم است تحریم‌های بیشتر علیه سوریه اعمال شود تا دولت این کشور مجبور به برکناری گردد.

اشتون با بیان این که اتحادیه اروپا درباره وضعیت کنونی سوریه بسیار نگران است، ادامه داد: اتحادیه اروپا با نیروهای مخالف اسد همکاری خواهد کرد تا از این طریق به مردم سوریه کمک کند که خود درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.