وزیر ارشاد: مردم لبنان را چمران بیدار کرد

خبرگزاری آریا-دکتر سید محمد حسینی گفت: انس همیشگی با قرآن و نهج‌البلاغه از ویژگی‌های بارز شهید چمران است و سوز درونی شهید چمران باعث بیداری مردم لبنان شد.
به گزارش خبرنگار آریا،مراسم گرامیداشت مقام علمی شهید مصطفی چمران عصر امروز با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولین وزارت ارشاد، تمدن استاندار تهران، مهدی چمران رئیس بنیاد شهید چمران، حجت‌الاسلام ادبی رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور، خانواده شهید مصطفی چمران و جمعی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی در انجمن آثار و مفاخر کشور برگزار شد.
دکتر امراللهی مترجم رساله دکترای شهید چمران در ابتدای این مراسم به بیان شخصیت علمی شهید چمران پرداخت و افزود: شخصیت علمی شهید چمران هنوز برای عده زیادی از جوانان ناشناخته است چرا که شهید چمران دارای شخصیت و نبوغ فراوان علمی بوده و هنگامی که در دانشگاه برکلی آمریکا در دوره دکترا تحصیل می‌کرد، این نبوغ او مورد تعجب همگان قرار گرفت به گونه‌ای که هارتمن خالق ادب هارتمن و استاد این دانشگاه از او به عنوان یک نابغه بزرگ نام برد.
لزوم پرداختن بیشتر به شخصیت علمی شهید چمران
حجت‌الاسلام  و المسلمین محمدجواد ادبی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور نیز با بیان اینکه شخصیت شهید چمران بیشتر از بعد حماسی و جهادی مورد توجه و مداقه قرار گرفته است اظهار داشت: از جهت علمی و عرفانی هنوز شخصیت شهید دکتر مصطفی چمران به طور کامل شناخته شده نیست.
وی افزود : در حقیقت شخصیت حماسی و جهادی این شهید والامقام باعث شده تا کمتر به شخصیت علمی وی پرداخته شود که لازم است در این راستا به مقام علمی ایشان توجه بیشتری شده و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نیز از این منظر به برگزاری مراسم بزرگداشت مقام علمی شهید دکتر مصطفی چمران اقدام کرده است.

کاشته شدن بذر مقاومت در لبنان توسط شهید چمران
مهندس مهدی چمران برادر شهید چمران و رئیس بنیاد شهید چمران در ادامه اظهار داشت: نبوغ و استعداد فراوان شهید چمران از همان دوران کودکی آشکار بود و در کنار مدارج علمی و پیشرفت‌هایی که داشت و همواره شاگرد اول دانشگاه چه در ایران و چه هنگامی که در آمریکا تحصیل می‌کرد بود. اما از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مبارزاتی خود دست بر نداشت که نمونه بارز آن حضور در جنوب لبنان بود و به جرئت می‌توان گفت دانه‌های مقاومت اسلامی توسط او در لبنان کاشته شد.

صلابت و جنگجویی و رأفت شهید چمران
سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی خاطرنشان کرد: شهید چمران از استعداد و نبوغ خدادادی خود به بهترین وجه ممکن در همه زمینه‌ها استفاده کرد و پیشرفت‌های فراوان علمی او تنها به خاطر نبوغ او نبود بلکه پشتکار و تلاش زیادش نیز بسیار ستودنی است.
وی تصریح کرد: شهید چمران با تمام صلابت و جنگجویی که در مقابل دشمنان داشت، هنگامی که در مقابل یک کودک لبنانی قرار می‌گرفت با مهربانی و رأفت فراوان دست نوازش بر سر او می‌کشید و در واقع سوز درونی شهید چمران باعث بیداری مردم لبنان شد.
بر اساس این گزارش در پایان مراسم با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی چمران رئیس بنیاد شهید چمران، تمدن استاندار تهران و حجت‌الاسلام ادبی رئیس انجمن آثار و مفاخر کشور و شهردار منطقه ۷ تهران  از کتاب زندگینامه و خدمات فرهنگی شهید دکتر مصطفی چمران رونمایی شد و لوح تقدیر و نشان زرین انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و همچنین لوح تقدیری هم از سوی شهردار منطقه ۷ شهرداری تهران به مهدی چمران به نمایندگی از خانواده شهید چمران اهدا شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.