وزیر خارجه امارات: وضعیت سوریه نتیجه بی‌توجهی به قطعنامه‌های اتحادیه عرب است

وزیر امور خارجه امارات با اعلام این‌که ملت سوریه تنها قربانی ادامه بحران این کشور هستند، تاکید کرد: وضعیت امروز سوریه نتیجه بی‌توجهی به قطعنامه‌های صادر شده از سوی اتحادیه عرب درخصوص سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری کویت (کونا)، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کنسانتین کریشنکو، همتای اوکراینی خود تاکید کرد: اوضاعی که امروز در سوریه شاهد آن هستیم در واقع نتیجه عدم توجه به بیانیه‌هایی است که از سوی اتحادیه عرب و با هدف تلاش برای حل و فصل سیاسی و مسالمت‌آمیز بحران سوریه صادر شده است؛ چرا که اتحادیه عرب همواره تلاش می‌کند تا با رفتن به شورای امنیت بهترین راهکار را برای حل و فصل بحران سوریه ارایه دهد.

وی گفت: ما به عنوان اعراب نمی‌توانیم جامعه جهانی را برای ایجاد راهکار سیاسی وادار کنیم و جامعه جهانی نیز باید درک کند که در قبال حفظ امنیت و متوقف کردن کشتارها در مناطق غیرنظامی سوریه مسوولیت سنگینی بر عهده دارد.

بن زاید آل نهیان در ادامه تاکید کرد: چیزی که در سوریه در حال اتفاق افتادن است، بیشترین تاثیر را بر ملت سوریه خواهد داشت و ملت سوریه قربانی اصلی ادامه این وضعیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: تنها غیرنظامیان سوریه نیستند که متوجه این خسارت‌ها می‌شوند بلکه ادامه بحران سوریه همه کشورهای همسایه این شور را نیز متوجه پیامدهای این بحران خواهد کرد و در صورت ادامه یافتن پیامدهای ناگواری برای منطقه خواهد داشت. این در حالی است که در آینده حل و فصل بحران سوریه در داخل این کشور و یا منطقه دشوارتر خواهد بود.

وزیر امور خارجه امارات هم‌چنین اعلام کرد که امارات و اوکراین برای پایان هرچه سریع‌تر درگیری‌های خونین در سوریه توافق کردند.

بن زاید آل نهیان درباره پیشنهاد وزیر امور خارجه ترکیه درباره سوریه گفت: مشابه این طرح یک سال قبل در اتحادیه عرب مطرح شد و آرای مخالف و موافقی را به دنبال خواهد داشت اما ما راهکار سیاسی را ترجیح می‌دهیم. اما این به معنای توقف حمایت از مخالفان سوریه یا تلاش از طریق مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت نیست.

وزیر امور خارجه اوکراین نیز به نوبه خود نسبت به وضعیت سوریه ابراز نگرانی کرد و گفت: جامعه جهانی باید برای دستیابی به راهکاری مسالمت‌آمیز درخصوص سوریه به وظایف خود عمل کند؛ چرا که وضعیت کنونی سوریه در حال حاضر خطری بزرگ برای کشورهای همسایه سوریه است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.