وزیران خارجه قطر و ترکیه قول دادند برای آزادی زائران ایرانی ربوده شده در سوریه تلاش کنند

۴۸ زائر ایرانی روز گذشته در مسیر فرودگاه به محل اقامتگاه خود در اطراف حرم حضرت زینب (س) در دمشق از سوی افراد و گروه های مسلح ربوده شدند.

به گزارش ایرنا، صالحی در تماس تلفنی با ‘شیخ حمد بن جاسم آل ثانی’ نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر پیرامون تحولات منطقه، از جمله سوریه گفت و گو کرد و از وی خواست تا این کشور تمام تلاش های خود را برای آزادی زائران ربوده شده ایرانی در سوریه انجام دهد.

صالحی در این گفت و گوی تلفنی از دولت قطر خواست تمامی تلاش های خود را در این زمینه برای کمک به آزادی زائران ربوده شده ایرانی در سوریه انجام دهد.

وزیر امور خارجه قطر نیز در این تماس تلفنی قول داد ضمن بررسی این موضوع ، در اسرع وقت نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در تماس تلفنی با ‘احمد داوود اوغلو’ وزیر امور خارجه ترکیه پیرامون تحولات سوریه و همچنین ربایش اتوبوس حامل زائرین ایرانی که به صورت انفرادی در سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و به منظور زیارت مرقد مطهر حضرت زینب سلام الله علیها به دمشق سفر کرده بودند، گفت و گو کرد.

صالحی در این گفت و گوی تلفنی از دولت ترکیه خواست تمام تلاش های خود را برای کمک به آزادی زائران ربوده شده ایرانی انجام دهد و وزیر امور خارجه ترکیه نیز قول داد ضمن بررسی این موضوع، در اسرع وقت همچون گذشته نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

سیام** ۹۱۲۹**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۱۶۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.