وزیران نیامدند ،سند رونمایی نشد

زهرا تالانی: در این مراسم محمد نفریه معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در تمام مهدهای کودک خبر داد و گفت: هم اکنون ۴۹۰ مرکز نگهداری کودک و نوجوان تحت پوشش سازمان بهزیستی وجود دارد که در این مراکز بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ کودک تحت پوشش قرار دارند.

وی از پرداخت یارانه به ۴۰ هزار کودک در روستاها مهدها خبر داد و گفت: کودکان نیازمند در مهدهای کودک برای استفاده از خدمات یارانه دریافت می‌کنند. همچنین طرح یک وعده غذای گرم نیز برای ۱۵۰ هزار کودک در روستاها مهدها اجرایی می شود به طوری که باعث رفع مشکلات سوءتغذیه ۵۰ درصد کودکان روستامهد ها شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از همکاری ۱۱ دستگاه در کمیته رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه های مرتبط بتوانیم اقدامات مناسبی در جهت رشد و تکامل کودکان انجام دهیم.


کاهش نرخ مرگ و میر کودکان در کشور

در ادامه این مراسم، محمداسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از تدوین سند جامع رشد و تکامل همه جانبه کودکان در کشور خبر داد و گفت: این سند ارتقای سلامت روح، جسم، روان، اجتماعی و معنوی کودکان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه شاخص‌های بهداشتی مربوط به کودکان بسیار ارتقا یافته است گفت: به عنوان مثال در سال جاری مرگ کودکان زیر یک سال به ۱۸ در ۱۰۰۰ تولد زنده، مرگ کودکان زیر پنج سال به ۲۰ در ۱۰۰۰ تولد زنده و مرگ نوزادان به زیر ۱۱ در ۱۰۰۰ تولد زنده کاهش یافته است. این آمار حاکی از آن است که دولت، مردم و خانواده‌ها توجه ویژه‌ای به سلامت و ارتقای کودک دارند.
۴۷۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.