وزیر آموزش و پرورش سفر خود را به باکو مثبت ارزیابی کرد

حاجی بابایی عصر جمعه پیش از ترک باکو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، از دیدارهای خود با ‘ الهام علی اف’ رییس جمهوری، ‘المار محمد یاراف ‘ وزیر امور خارجه و

‘مصیر مردانف’ وزیر تحصیل جمهوری آذربایجان ابراز رضایت کرد و افزود: هر سه دیدار در فضای بسیار صمیمی برگزار شد.

پیشتر وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران هدف از سفر خود به باکو را تسلیم دعوت نامه ‘ محمود احمدی نژاد’ به رییس جمهوری آذربایجان اعلام کرد و گفت: رییس جمهوری اسلامی ایران از الهام علی اف دعوت کرده است، در اجلاس سران کشورهای غیرمتعهدها در تهران شرکت کند.

پس از دیدار وزیر آموزش وپرورش با رییس جمهوری آذربایجان ، الهام علی اف ضمن ابراز خرسندی از سفر نماینده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران به باکو، اظهار امیدواری کرد که در این نشست مهم بین المللی در تهران شرکت کند.

دومین دیدار وزیر آموزش و پرورش ایران عصر پنجشنبه با ‘المار محمد یاراف’ وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان انجام شد که دو طرف بر توسعه مناسبات بین دو کشور همسایه تاکید کردند.

وزیر آموزش و پرورش در سومین دیدار خود با وزیر تحصیل جمهوری آذربایجان با اشاره به اشتراکات فراوان دو ملت اظهار داشت: ملت های ایران و جمهوری آذربایجان از گذشته دارای مشترکات زیادی در زمینه های مذهبی، تاریخی و فرهنگی هستند به طوری که این اشتراکات سرنوشت دو ملت را به هم پیوند زده است.

وزیر تحصیل جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن استقبال از سفر حاجی بابایی به باکو، روابط ایران و جموری آذربایجان را تاریخی دانست و اظهار داشت: ایران در ساختار شوروی سابق نیز با جمهوری آذربایجان روابط خوبی داشت و کنسولگری ایران در باکو از گذشته های بسیار دور در این شهر فعال بود.

وی با اشاره به تحصیل دانشجویان ایرانی در باکو و تحصیل دانشجویان آذری در ایران، تصریح کرد: دانشجویان دو کشور برای ادامه تحصیل خود، مشکلاتی دارند و مسوولان ذیربط باید به این مشکلات رسیدگی کنند.

حاجی بابایی شامگاه جمعه با بدرقه رسمی مقام های جمهوری آذربایجان باکو را به مقصد تهران ترک کرد.

خاورم/۱۱۰۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۷۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.