وزیر ارتباطات: افزایش تعرفه تلفن ثابت غیرقانونی است و در صورت اجرا مسئولان مخابرات به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد افزایش تعرفه شرکت مخابرات غیرقانونی است و در صورت اجرا، مسئولان مخابرات به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.
 
به گزارش فارس، محمود واعظی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: بر اساس اختیاراتی که مجلس شورای اسلامی به کمیسیون تنظیم مقررات داده است، تنها مرجعی که می‌تواند تعرفه‌های مخابرات را تعیین کند و افزایش دهد این کمیسیون است.
 
وی گفت: کمیسیون تنظیم مقررات، تاکنون تصمیمی برای افزایش نرخ تعرفه تلفن های ثابت نگرفته است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین تاکید کرد: مخابرات باید رویه کنونی را کنار بگذارد، چون زمانی که به سود مخابرات است،‌ این شرکت به سوی کمیسیون تنظیم مقررات حرکت می کند و زمانی که به سودش نیست، تمایل به شورای رقابت دارد.
 
واعظی افزود: شورای رقابت اختیاری برای مشخص کردن تعرفه ندارد و بر اساس استعلامی که از معاون حقوقی ریاست جمهوری صورت گرفت، مشخص شد که این اختیار تنها بر عهده کمیسیون تنظیم مقررات است.
 
وی گفت: از دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور نیز دربارهٔ تعرفه سوال شده است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دربارهٔ افزایش پهنای باند نیز گفت: در برنامه ۱۰۰ روزه امیدواریم پهنای باند از ۷۲ گیگابیت بر ثانیه به حدود ۹۵ برسد.
 
پیش از این سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفته بود: تعرفه های تازه تلفن ثابت، در قبوض مهر مشتریان این شرکت اعمال خواهد شد.
 
داود زارعیان افزود: افزایش تعرفه تلفن ثابت بر اساس مصوبه شورای رقابت صورت گرفته و شرکت مخابرات به تصمیمات قانونی پایبند است.
 
وی دربارهٔ تعرفه تازه تلفن ثابت گفت: تعرفه هر پالس تلفن ثابت از  5103 ریال به ۵۸۷۱ ریال افزایش خواهد یافت.
 
در همین حال، معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد: شرکت مخابرات بر اساس قانون، حق افزایش تعرفه های تلفن ثابت را ندارد.
 
لطف الله سبوحی افزود: درخواست افزایش تعرفه های تلفن ثابت در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب نرسید و در صورت تغییر تعرفه ها، مخابرات خود را در مقابل دولت و مردم قرار داده است.
 
وی همچنین گفت: کمیسیون تنظیم مقررات، مجری قانونی تعیین تعرفه های تازه است و شرکت مخابرات باید تصمیمات این کمیسیون را اجرا کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.