وزیر ارتباطات به سوئیس رفت

۲۳اردیبهشت،

 

اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی WSIS، یکی از مهم‌ترین اجلاس‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با حضور مقامات عالی‌رتبه کشورهای جهان در سوئیس آغاز به کار کرد و هیئتی از ایران نیز در این اجلاس حضور دارد.
 
به گزارش فارس، اجلاس سران WSIS با حضور مقامات عالی رتبه از کشورهای جهان امروز در سوئیس آغاز به کار کرد.
 
WSIS مخفف عبارت  World Society Summit on Information و به معنی اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی و یکی از مهم‌ترین اجلاس‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
محمد حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و علی حکیم جوادی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات روز قبل برای شرکت در اجلاس راهی سوئیس شدند.
 
در جریان برگزاری اجلاس WSIS در سال قبل، در روز اول اجلاس،‌ ایران جزء معدود کشورهایی بود که سخنرانی کرد و محدودیت در دسترسی به اطلاعات به سبب تحریم‌،‌ حاکمیت اینترنت و حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از حملات سایبری که به نظر می‌رسد کار هکرهای فردی نبوده و توسط بعضی کشورها به صورت سازمان یافته انجام می‌شود، را مطرح کرد.
 
همچنین در اجلاس سال قبل یکی از جوایز خط عمل با عنوان "همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی" به سبب‌ اقدامات ایران برای یکپارچه‌سازی و حضور هماهنگ دستگاه‌های مرتبط IT در کشور، به ایران اختصاص پیدا کرد که این جایزه ‌مهم‌ترین جایزه اجلاس ۲۰۱۱ بود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.