وزیر ارتباطات مدعی شد: وظایف وزارت ICT توسط نهاد دیگر قابل انجام نیست

وزیر ارتباطات مدعی شد: وظایف وزارت ICT توسط نهاد دیگر قابل انجام نیست

چندی پیش دبیر شورای عالی فضای مجازی از پیوستن مرکز تحقیقات مخابرات به زیرمجموعه‌های مرکز ملی فضای مجازی خبر داده و به‌ طور تلویحی از احتمال ایجاد تغییر در سایر تشکیلات وزارت فن‌آوری اطلاعات سخن گفته بود. با این حال، وزیر ICT همان‌طور که پیش از این هم تاکید کرده بود، معتقد است که این شورا طبق حکم مقام معظم رهبری جایگاه هماهنگ‌کننده و سیاست‌گذار و تصمیم‌ساز دارد.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر واگذاری مرکز تحقیقات مخابرات به مرکز ملی فضای مجازی اظهار کرد: اطلاعی از این موضوع ندارم.

وی در ادامه با بیان این‌ که آیا ممکن است تغییرات در سطح سایر زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات دنبال شود، خاطر نشان کرد: شورای عالی فضای مجازی به عنوان یک شورا که در سطح کلان، ملی و راهبردی فعالیت می‌کند، همان‌طور که در حکم منتشر شده مقام معظم رهبری هم آمده، سه موضوع سیاست‌گذاری، هماهنگی و تصمیم‌سازی را دنبال می‌کند.

تقی‌پور ادامه داد: وقتی راجع به هماهنگی صحبت می‌کنیم، این صحبت از این است که در میان بخش‌های مختلفی که در این حوزه فعالیت دارند به واسطه‌ی شورای مذکور نوعی تمرکز ایجاد شود. در واقع بنا بر این اصل بود که چنین شورایی شکل گرفت و حال، این‌ که برخی دوستان مباحثی را به دلخواه خود بیان و عنوان می‌کنند موضوعی است که به‌ طور طبیعی باید توضیحات بیشتر را از خود آنها خواست.

در همین حال، وزیر ICT عنوان کرد: وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به عنوان یکی از وزارتخانه‌های مهم و حیاتی در عرصه‌ی حاکمیت و به عنوان نماینده کشور در مجامع ملی برای دفاع از حقوق کشور و در عرصه‌ی ثبت ایستگاه‌ها، فرکانس‌های هوایی، بحث شبکه‌ها و تعاملات متقابل و آنچه در قانون تشکیل این وزارتخانه توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، به فعالیت می‌پردازد و زمان زیادی هم از دوره‌ی تجدید نظر در قوانین مربوط این وزارتخانه نمی‌گذرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همان‌ طور که در قانون هم اشاره شده است، وظایف و ماموریت‌های بسیار زیادی برای این وزارتخانه وجود دارد و طبیعتا این وظایف توسط نهاد‌های دیگر قابل انجام نخواهد بود.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.