وزیر ارشاد از کتاب چوبی زیارت عاشورا رونمایی کرد

به گزارش ایرنا،ˈسید محمد حسینی ˈ در این آیین که در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد،این اثر را یکی از آثار خوب هنرمندان این خطه از ایران اسلامی دانست .

طراح و سازنده زیارت عاشورا مشبک بری شده ،گفت: این اثر با شماره ۱۸۵۴ در اداره حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است.

ˈعبدالرضا صیادی ˈ یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این کتاب در هشت صفحه به ابعاد ۲۴در ۳۹سانتی متری در مدت ۹ ماه ساخته شده است.

وی تصریح کرد:در این اثر با بهره گیری از هنر ناب اسلامی ، نام مبارک امام حسین علیه السلام با نقوش اسلیمی تلفیق شده است.

صیادی گفت:در عرض هر صفحه به نیت پیج تن آل عبا پنج بار و در بالای صفحات زیارت عاشورا به نیت چهارده معصوم علیه السلام ۱۴بار نام مبارک امام حسین علیه السلام نقش بسته شده است.

این هنرمند خوش ذوق چهارمحال وبختیاری گفت:چوب این کتاب مشبک بری شده از تخته سه لایه و جلد آن از مخمل می باشد و صفحه آرایی و صفحه بندی آن منحصر به فرد می باشد.

به گفته وی، این کتاب چوبی از طریق نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به رهبر معظم انقلاب تقدیم خواهد شد تا به واسطه ایشان به موزه آستان مقدس رضوی تقدیم شود.

به گزارش ایرنا، هفته هنر چهارمحال وبختیاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،معاون وزیر آموزش و پرورش ،استاندار چهارمحال و بختیاری ،نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از هنرمندان و مسوولان تا بیست و نهم شهریورماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار است.

۷۳۵۹ ** ۱۰۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.