وزیر ارشاد و معاون هنری‌ مهمان‌های ناخوانده تئاتر شهر شدند/پرسش دربارهٔ حواشی سینما به تئاتر هم رسید

۱۵م آذر ،

محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید شاه آباد معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد شب قبل در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «هفت شب با مهمانی ناخوانده» نشستند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین //

شب قبل محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمید شاه آباد معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «هفت شب با مهمانی ناخوانده» رفتند تا این نمایش نیز مهمان هایی ناخوانده داشته باشد.

محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از دیدن نمایش نمایش «هفت شب با مهمانی ناخوانده» در جمع خبرنگاران گفت: «هفت شب با مهمانی ناخوانده» حکایت مردی است که از فرهنگ و اصالت خود دور مانده و زندگی را برای خود پایان یافته می داند و هنگامی که با مهمان پیرمردش رو به رو می گردد گمان می کند که او برایش تنها یک مهمان مزاحم است.

وی ادامه داد: طی هفت شب این مهمان ناخوانده که همچنان اصلت ها را در نگاه و رفتارش دارد، سبب تغییر و تحول شخصیت مرد می گردد، که این نشان دهنده تاثیر ریشه و اصالت انسان ها در زندگی آنها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: نمایش «هفت شب با مهمانی ناخوانده» با توجه به موضوع انسانی که دارد با استقبال خوبی از سوی علاقه مندان به تئاتر مواجه شده و همچنین حضور علی نصیریان در این نمایش که برای علاقه مندان جذابیت بسیاری دارد رنگ و بوی خاصی را به این نمایش داده است.

حسینی همچنین دربارهٔ برگزاری جشنواره های فجر و تخصیص بودجه های این جشنواره ها گفت: قطعا صرفه‌جویی‌هایی در هزینه‌ها داریم ولی تلاش ما در این است که هیچ وقفه ای در جشنواره ها نداشته باشیم و با مساعدت دولت و تخصیص به موقع بودجه ها جشنواره تئاتر فجر را نیز با کیفیت بالایی برگزار کنیم.

نقدها باید در فضای دانشگاهی باشد نه در خیابان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحث هایی که دربارهٔ فیلم های روی پرده سینما رخ داده تصریح کرد: بحث های فرهنگی همواره با نظرها و انتقادهایی همراه است و گاهی نیز بحث های سیاسی در این زمینه ها داخل شده و به قضایا دامن زده می گردد. کسانی که در حوزه سینمای کشور زیر رنظر وزارت فرهنگ و ارشاد فعالیت می کنند تلاش دارند تا همه چیز را براساس ضوابط پیش ببرند.

وی ادامه داد: نقد کار مناسبی است و هر کار و فعالیت هنری باید مورد نقد قرار گیرد، ولی این جلسات نقد باید در محیط های دانشگاهی انجام شود نه این که در خیابان ها در مقابل هم بایستند و بر علیه هم شعار بدهند.

حسینی گفت: به طور حتم اگر نقد و ایرادی به حق باشد ما نیز می پذیریم و حتی خود کارگردان و تهیه کننده نیز این موضوع را می پذیرند. وظیفه ما حمایت از هنرمندان و سینماگران است و البته در عین حال همواره ضوابط و مقررات را نیز به آنها گوشزد می کنیم.

وی با اشاره به فیلم «من مادر هستم» اظهار کرد: دربارهٔ فیلم «من مادر هستم» بعضی ها این نقد را وارد می کردند که شاید به یکی از احکام ضروری اسلام یعنی «قصاص» خدشه ای وارد شود در حالی که از نظر ما اینگونه نبود ولی با این حال تصمیم گرفتیم که بخش هایی از فیلم اصلاح شود تا دیگر بهانه ای برای مخالفت وجود نداشته باشد.

حضور مسئولان در سالن‌های نمایش بازگو کننده اهمیت تئاتر است

علی نصیریان در دیدار با وزیر ارشاد گفت: حضور مسئولان کشور در سالن های تئاتر این پیام را برای جامعه به همراه دارد که تئاتر از اهمیت بالایی برخوردار است، جامعه در عین آگاهی از اهمیت تئاتر با حضور مسئولان در سالن های نمایش بیشتر به این واقعیت هوشیار می گردد.

وی دربارهٔ دشواری های موجود برای رفتن به روی صحنه گفت: به تازگی عمل جراحی قلب انجام داده ام و برایم بسیار دشوار است که هر شب به روی صحنه بروم. واقعیت این است که بازیگر بر روی صحنه انرژی داخلی بسیاری را صرف می کند و این برا من در این سن کار دشواری است.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر نسل جوان تئاتر کشور بیش از هر چیز به حمایت مسئولان نیاز دارد تا شاهد پیشرفت تئاتر در کشور باشیم. امیدوارم جوان ها که انرژی بسیاری دارند با حمایت شما بتوانند پیشرفت داشته باشند.
در این دیدار حمید شاه آبادی ( معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) ،دکتر یادگاری ( رییس جهاد دانشگاهی ) ، قادر آشنا ( مدیر کل هنرهای نمایشی )  و سید صادق موسوی ( رییس مجموعه تئاتر شهر ) نیز حضور داشتند.

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.