وزیر اقتصاد اسپانیا: مادرید و رم آینده یورو را رقم می زنند

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از رسانه های خبری، وی گفت: اوضاع اقتصادی اسپانیا و ایتالیا در هفته های آینده نقش تعیین کننده در آینده یورو خواهد داشت.

وزیر اقتصاد اسپانیا در سخنانی که در روزنامه های این کشور بازتاب داشت، گفت: یونان، ایرلند و پرتغال با بحران فزاینده اقتصادی روبرو هستند و اسپانیا و ایتالیا نیز به اتفاق این سه کشور در زمره حلقه های ضعیف زنجیر اقتصاد اروپا هستند.

وی با اشاره به اینکه اسپانیا به دلیل افزایش حق بیمه خالص و افت در بازار بورس در وضعیت نامساعد اقتصادی بسر می برد، گفت: اقتصاد این کشور توانایی خروج از بحران موجود را دارد.

د گیندوس افزود: چنانچه در اسپانیا تصمیم گیری ها به درستی صورت گیرد، حق بیمه خالص کاهش خواهد یافت و گردش پول به وضعیت عادی برمی گردد، در این صورت برنامه های اقتصادی اسپانیا عامل نجات اروپا خواهد بود.

وزیر اقتصاد اسپانیا گفت: نجات یورو به عملکرد دو کشور اسپانیا و ایتالیا در حوزه اقتصادی گره خورده است و این موضوع مسوولیت ها را دشوارتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ‘اقتصاد اسپانیا به دو دلیل نگران است’، گفت: اوضاع یونان و کاهش روند پیشرفت کشورهای اروپایی به استثنای آلمان دو دلیلی است که از نگرانی در اقتصاد اسپانیا حکایت دارد.

د گیندوس افزود: آلمان از مشکلات اسپانیا و لزوم انجام اقدامات در سطح اروپایی به منظور پیشرفت در اتحادیه اروپا مطلع است.

وزیر اقتصاد اسپانیا ابراز امیدواری کرد: در روزها و هفته های آینده، مکانیسم اعطای وام و پول نقد به بانک های حوزه اروپا را نهادینه شود تا روند اقتصاد نابسامان اروپا بهبود یابد.

اروپام **۱۲۳۴**۱۵۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۲۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.