وزیر امورخارجه: تقویت ان پی تی برای صیانت از صلح بین المللی ضروری است

۱۹م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، علی اکبر صالحی فعالیت هسته ای صلح آمیز را حق کشورمان دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از تکنولوژی هسته ای در جهت توسعه و پیشرفت کشور بهره خواهد برد.
سفیر تازه کشور پادشاهی ژاپن در دیدار با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

صالحی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه بین ایران و ژاپن زمینه های همکاری میان دو کشور در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و بر توسعه روابط و بهره گیری از ظرفیتهای دو طرف در زمینه های مختلف تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان فعالیت هسته ای صلح آمیز را حق کشورمان دانست و با توجه به این نکته که جمهوری اسلامی ایران از تکنولوژی هسته ای در جهت توسعه و پیشرفت کشور بهره خواهد برد ، تقویت ان پی تی را برای صیانت از صلح بین المللی و تأمین منافع اعضا یک ضرورت خواند و افزود که جمهوری اسلامی ایران در این راه تلاش می کند.

صالحی با اشاره به تحریمهای غرب علیه کشورمان در طول بیش از سه دهه قبل ، پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های مختلف نشانه شکست این تحریم ها خواند.

سفیر ژاپن نیز در این دیدار اهمیت جمهوری اسلامی ایران را بعنوان بازیگری مهم در منطقه مورد توجه قرار داد و علاقمندی کشورش را برای توسعه روابط با ایران اعلام کرد.

/۲۷۲۷


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.