وزیر بهداشت: با دانشگاه ایران در بحران مالی همدردیم

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی دربارهٔ وضعیت بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این دانشگاه پس از ادغام و انتزاع دوباره به شدت آسیب دیده است و ما نیز با دانشگاه ایران در بحران مالی همدرد هستیم.

دکترسید حسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اعتبارات دانشگاه ایران در بودجه سال ۹۳ به شرایط قبل بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: تا تعیین ردیف بودجه‌ای مستقل برای این دانشگاه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با تفکیک اعتبارات از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران بودجه مورد نیاز این دانشگاه را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه از نظر اعتبارات مالی دچار نوعی بحران‌زدگی شده است، تصریح کرد: وزارت بهداشت در حل مشکلات این دانشگاه به نحوی کمک می کند و خود دانشگاه نیز برای حل این مشکلات مالی تلاش می‌کند که امیدوارم تا سال آینده مشکل منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی ایران حل شود.

وزیربهداشت با اشاره به فعالیت کمیته‌ای سه نفره‌ برای بررسی و نظارت بر مطالبات دانشگاه علوم پزشکی ایران در رابطه با دانشجویان، افزود: با نظارت این کمیته تجهیزات و مطالبات دانشجویان این دانشگاه تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه ادغام نیز همچون انتزاع پروسه‌ای طولانی‌مدت است، گفت: دربارهٔ دانشگاه علوم پزشکی ایران هنوز به یک نقطه ایده‌آل نرسیده‌ایم که امیدوارم در چند ماه باقیمانده از سال به بخشی از این ایده‌آل‌ها دست پیدا کنیم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.