وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدابیر ویژه برای تسریع در اعطای کارت خرید اعتباری کارگران خبر داد

‘عبدالرضا شیخ الاسلامی’ که در چارچوب ‘یکصدمین سفر استانی هیات دولت’ و چهارمین سفر رییس جمهور به خراسان رضوی در این استان حضور دارد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سبزوار افزود: بانکهای ملی، ملت، تجارت و صادرات به عنوان بانکهایی قدرتمند و دارای منابع مالی بیشتر، بانکهایی هستند که در صورت هماهنگی و همکاری بیشتر آنها این طرح خوب و موفق با سرعت بیشتری به کل جامعه هدف تسری داده می شود.

وی گفت: کارت خرید اعتباری کارگران اسفند پارسال با استفاده از منابع مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل بانک توسعه تعاون، رفاه و قرض الحسنه مهر آغاز شد.

او افزود: حدود ۲۳۰ هزار نفر تاکنون از این کارت استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ میلیون کارگر باید از این کارت بهره مند شوند که اگر قرار باشد با ظرفیت موجود کار را ادامه دهیم سالها به طول می انجامد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری همچنین گفت: اجرای ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه بطور گسترده، مستلزم تامین منابع مالی است.

وی افزود: ماده ۸۰ طبق قانون بایستی توسط دولت یا هر مرجع ذیصلاح دیگری تامین منابع مالی شود.

او گفت: ما فقط مجری این طرح هستیم، کاملا آمادگی اجرای آن را داریم و پارسال هم با توجه به امکانات و منابع تدارک دیده شده به صورت محدود آن را اجرا کردیم و ادامه خواهیم داد.

موضوع ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه در ادامه ماده ۱۰۳ برنامه چهارم توسعه ‘معافیت حق بیمه سهم کارفرمایان’ است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد مشکل مطرح شده مبنی بر ارائه خدمات درمانگاهی در کلینیک تخصصی تامین اجتماعی سبزوار گفت: در مورد تبدیل این درمانگاه به کلینیک اقدامات لازم را پس از عزیمت از این سفر انجام خواهم داد.

او در مورد درخواست مطرح شده برای راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی در سبزوار هم گفت: سیاست فعلی در صندوق تامین اجتماعی توسعه مراکز درمانی به ویژه از نوع بیمارستان نیست.

وی با بیان اینکه ما وظیفه تامین درمان و معالجات بیمه شدگان را برعهده داریم افزود: مجموع کارشناسیها حاکی از به صلاح بودن انجام این خدمت بطور مستقیم و خرید خدمت است.

او گفت: به همین جهت در حال حاضر توسعه بیمارستان در دستور کار نیست، تلاش می کنیم کمبود احتمالی موجود در مورد سرانه های بیمارستانی و درمانی سبزوار را از طریق رایزنی با وزارت بهداشت و درمان تامین کنیم.

وی در مورد ساخت مجموعه ورزشی و فرهنگی برای جمعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی و کارگران سبزوار هم گفت: با مشورت و بررسیهای لازم مجموعه ورزشی موجود تکمیل و یا با توجه به وعده شهرداری سبزوار برای واگذاری زمین، مجموعه ورزشی مناسبی در داخل شهر ساخته می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به درخواستها و مسایل و مشکلات مطرح شده در شورای اداری سبزوار در حوزه های مختلف نیز گفت: پیگیری می کنیم آن دسته از درخواستهایی را که شدنی بوده و توجیه اقتصادی، فنی و اجرایی دارند به مرحله عمل برسانیم.

۷۵۰۱/۷۴۹۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۱۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.