وزیر راه و شهرسازی: ثبت نام متقاضیان مسکن مهر در تهران به زودی آغاز می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ‘علی نیکزاد’ روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تدابیر اندیشیده شده برای ساخت مسکن های مهر در شهر تهران افزود: به مردم تهران قول داده بودیم که در بخش های مختلف شهر مسکن بسازیم و اکنون در نقاط مختلف این کار را آغاز کرده ایم.

وی گفت که در منطقه تهرانسر ساخت چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار مسکن شروع شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حدود یک هفته آینده، همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) شرایط ثبت نام اعلام و به مدت یک هفته به صورت اینترنتی ثبت نام می کنیم.

نیکزاد خطاب به مردم گفت: به دلیل اینکه شهر تهران دارای شرایط ویژه است، با اطلاع رسانی قبلی، زمان ثبت نام را به طور محدود اعلام می کنیم و وقتی ثبت نام انجام شد، امتیاز بندی خواهد شد و به تعداد افرادی که برای دریافت مسکن امتیاز لازم را کسب کرده اند مسکن تعلق خواهد گرفت.

وی در خطابی دیگر به مردم با بیان اینکه نگرانی در مورد کمبود مسکن تهران وجود ندارد، خاطرنشان کرد که چند نقطه در تهران برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است و پس از انجام پی ریزی، ثبت نام انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از امتیازها برای متقاضیان سکونت متقاضی در تهران است، گفت: اگر کسی از دولت زمین یا آپارتمان نگرفته باشد و تا تاریخ ۱/۱/ ۸۴ سندی به نامش ثبت نشده باشد، امتیاز محسوب می شود.

وی گفت که مسکن های تهران تا پایان دولت دهم تحویل خواهد شد.

نیکزاد با اشاره به اینکه بهره برداری از مسکن های مهر انجام شده است، افزود: تعدادی دیگر مسکن مهر نیز پس از ماه مبارک رمضان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به سرشماری اخیر منتشر شده افزود: در سرشماری ۹۰ آمده است که ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار و ۲۰ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق سرشماری ۹۰ یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۲۷ واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: با احتساب این تعداد، بیش از ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور داریم.

**نوسازی ناوگان هوایی در دستور کار است

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره نوسازی ناوگان هوایی گفت: سال گذشته حدود ۱۲ فروند، طی چهار ماه گذشته دو فروند و تعداد قابل توجهی هواپیمای صفر خریداری خواهد شد زیرا عمر ناوگان هوایی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۲۲ سال است در حالی که عمر این ناوگان به طور متوسط در دنیا زیر ۱۰ سال می باشد.

نیکزاد با بیان اینکه ناوگان هوایی در خدمت مردم است، مردم را جا به جا می کند و ارتباطی به مباحث سیاسی ندارد، اظهار داشت: غربی ها با این حال صنعت هوایی ایران را ناجوانمردانه و غیرانسانی تحریم کردند.

وی با تاکید بر اینکه ما پرقدرت تر از گذشته کار را پیش می بریم و فرودگاه ها و پروازهای کشور برقرار است، اظهار داشت: سال گذشته حدود ۳۳۹ هزار پرواز در آسمان جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

نیکزاد گفت: توسعه ناوگان در دستور کار است و به زودی خبرهای خوبی را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

**تدابیر اتخاذ شده برای اجلاس سران غیرمتعهدها

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اجلاس سران غیرمتعهدها شهریور ماه در تهران برگزار خواهد شد، گفت: ریاست این جنبش از مصر به ایران واگذار خواهد شد.

نیکزاد اظهار داشت: از ۱۵ بهمن ۹۰ در حال آماده سازی ساختمان اجلاس هستیم و پاویونی نیز در فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) ایجاد شده است.

وی افزود: همه همکاران ما به طور شبانه روزی و در چند شیفت در حال فعالیت و کار هستند و انشاءالله عید فطر این ساختمان ها در اختیار برگزار کنندگان اجلاس قرار خواهد گرفت.

سیام**۹۰۱۲**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۶۸۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. عباس امیری نیا:

    سلام. من یک معلمم.خانه دار شدن یک رویایی بیش نیست با ماهه ۷۰۰۰۰۰تومان حقوق میتوان خونه دار شد؟از اینکه به فکر مردمید تشکر.اگه میشه تو فیروزکوه هم که شده مارا ثبت نمام کنید تا دخترم پیش همسرش شرمنده نباشد که مستاجریم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.