وزیر علوم: چرا بعضی از رسانه‌ها تیتر می‌زنند که دانشگاه دخترانه تاسیس شد؟

به گزارش خبرآنلاین؛ وزیر علوم امروز در مراسم افتتاح پردیس مهندسی و فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: چرا باید بعد از ۳۳ سال تنها یک دانشگاه دخترانه در کشور داشته باشیم که همان دانشگاه الزهرا(س) است. این دانشگاه پیش از انقلاب با نام دیگری فعال بود و هم اکنون به دانشگاه الزهرا(س) معروف شده است.

او منتقدانه خطاب به رسانه ها گفت: “چرا بعضی از رسانه‌ها تیتر می‌زنند که دانشگاه دخترانه تاسیس شد؟ ما باید در کشور دانشگاه دخترانه داشته باشیم.”
وزیر علوم همچنین گفت: “‌از دانشگاهی باید ترسید که جوانان را با نگاه غربی تربیت می‌کند و در مسیر امام خمینی(ره) حرکت نمی‌کند. ‌دانشگاه سرمایه نقدی ملت را به سرمایه نیروی انسانی تبدیل و در این تصویر خاص دانشگاه برای جامعه کادرسازی می‌کند. این کادر قرار است طرح‌های اجرایی مملکت را به چرخش درآورد و قوانین را تصویب کند و بر کرسی قضاوت بنشیند.بنابراین دانشگاه جایی برای تربیت نیروی متخصص و متعهد است که آرمان‌های جامعه در آن تربیت می‌شود.”

دانشجو همچنین درباره بازنشستگی استادان هم مشابه حرف هایی که چند روز پیش در اجلاس روسای دانشگاه های کشور داشت، بیان کرد: “یک نفر یک نمونه بیاورد که وزارت علوم در بازنشستگی اساتید خلاف قانون عمل کرده است.”

او همچنین گفت: “کسی که در فتنه سردمدار بوده و در واقع بعد از خطبه مقام معظم رهبری و ۹ دی در بحث فته فعال بوده جایش در دانشگاه نیست. در سال ۸۸ و بعد از فتنه عده‌ای شک داشتند که در مهر ماه کلاسها تشکیل می‌شود یا خیر؟ اما دانشگاهیان ما بهترین اقشار جامعه و دیندارترین و همراه با ولایت ، چشم طمع دشمن را کور کرده و پشتوانه اقتدار نظام هستند.”

وزیر علوم دوباره به شعار خود درباره افزایش دانشجوی دکتری اشاره کرد و گفت: “ظرفیت دکتری را باید افزایش داد و این به معنای کاهش کیفیت در مقطع دکتری نیست. در این زمینه باید غل و زنجیر را از پای استادان و دانشگاه‌ها برداشت و نباید به آنان گفت که بیش از ۵ دانشجو داشته باشند، هیچ جای دنیا این گونه نیست.”

او همچنین درباره کمبود خوابگاه در دانشگاه های شهرستان ها هم گفت: “چاره کار خوابگاه درست کردن نیست بلکه بومی گزینی است. اگر دانشجو در کنار خانواده باشد از نظر اقتصادی تامین است و رکن خانواده با بومی سازی حفظ می‌شود و از سوی دیگر از نظر فرهنگی هیچ معضلی وارد نمی‌شود که در این زمینه از مجلس شورای اسلامی تقاضای کمک داریم.وزیرعلوم تصریح کرد: اگر قرار است دانشگاه داشته باشیم این دانشگاه باید بومی باشد بدین معنا که در مرزهای دانش و بر مبنای اصول اسلامی حرکت کند و آداب و رسوم خوب ایرانی ـ اسلامی در آن شکل گیرد و در این راستا از همه کمک می‌خواهم.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.