وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ایجاد بنیاد ادبی خواجو در دست پیگیری است

‘سیدمحمد حسینی’ روز پنجشنبه در ‘ مراسم هفدهمین دوره کتاب سال استان کرمان و تجلیل و تکریم از پژوهشگران برتر’ افزود: امیدواریم استاندار کرمان در شورای فرهنگ عمومی استان زمینه ایجاد بنیاد ادبی خواجو را در این خطه فراهم کند.

وی گفت: ایجاد جایزه ادبی خواجو نیز حرکت ارزشمند دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دولتهای نهم و دهم بزرگداشت اندیشمندان و مفاخر ایرانی مورد توجه قرار گرفته و تاکنون فعالیتها و برنامه های خوبی در این زمینه انجام شده که همچنان ادامه دارند.

حسینی گفت: برگزاری آیینهای بزرگداشت مفاخر ایرانی در تهران یا اصفهان از جمله این برنامه های فرهنگی برای بزرگداشت مفاخر ایرانی است.

وی با اشاره به وجود چهره های فرهیخته و برجسته فرهنگی و ادبی در ایران و استان کرمان ادامه داد: زندگی این فرهیختگان باید به عنوان الگو برای جوانان و نوجوانان معرفی و به آن توجه شود.

او تاکید کرد: زندگی مفاخر ادبی و فرهنگی ایران اسلامی می تواند الگوی خوبی برای ساخت و تولید فیلم باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آشنایی نسل جوان با این الگوها و مفاخر فرهنگی و ادبی راهی است تا این قشر از جامعه نگاهش دیگر به غرب نباشد.

وی به مسوولان در کرمان توصیه کرد که در این استان نیز برنامه هایی در راستای بزرگداشت مفاخر فرهنگی و ادبی برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتظار داریم در دانشگاهها نیز به شناخت و تحقیق از مفاخر ایرانی پرداخته شود.

وی برگزاری هفته کتاب سال و جایزه هایی مانند پروین اعتصامی یا گام نخست را نشانه حمایت دولت از کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: ایران در زمینه مطالعه کتاب رتبه دهم را در دنیا دارد که خوب است و نشان دهنده خوب شدن شرایط می باشد.

حسینی برگزاری نمایشگاه کتاب، ایجاد و راه اندازی کتابخانه های عمومی را از دلایل عمده ارتقا سطح مطالعه در کشور عنوان کرد و خواستار ایجاد کتابخانه های تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر شد.ک/۲

۷۴۳۸/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۲۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.