وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ساخت تالارهای بزرگ شهر از طرحهای ماندگار دولت است

‘سیدمحمد حسینی’ روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی تالار بزرگ شهر بیرجند افزود: ساخت تالارهای شهر و کتابخانه های مرکزی در دیگر استانها نیز آغاز شده که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد بهره برداری آن باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری هرچه سریعتر از تالار بزرگ شهر بیرجند با همکاری استانداری، خانواده فرهنگ و هنر از این پروژه عظیم بهره مند شوند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: ساخت تالار بزرگ شهر بیرجند در کمیسیون ماده ۲۱۵ به عنوان یکی از پروژه های بزرگ استان تصویب شده است.

‘محمد مطهری فر ‘با اشاره به اینکه ۶۵ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای ساخت این پروژه مورد نیاز است افزود: از این میزان ۱۲ میلیارد ریال از اعتبارات سال ۹۰ برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این تالار در مرکز شهر بیرجند و مساحت هفت هزار و ۱۰۰ مترمربع با زیر بنای شش هزار مترمربع بنا می شود.

او ادامه داد: این تالار از مصوبات سفر دوم هیات دولت به خراسان جنوبی بود که تا پایان سال ۹۳ تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: تالار بزرگ شهر بیرجند مجهز به آمفی تئاتر، سالن موسیقی ، فضاهای آموزشی و اداری است.

او گفت: با توجه به فعالیت چشمگیر هنرمندان خراسان جنوبی ساخت این تالار نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی فعالیتهای آنان خواهد داشت.

۶۶۵/۱۱۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۰۱۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.