وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شمار مراکز فرهنگی دیجیتال به ۵۰۰ مرکز خواهد رسید

‘سیدمحمد حسینی’ روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی دیجیتال استان کرمان، در جمع خبرنگاران افزود: خانه های دیجیتال خدماتی ارزنده از جمله آموزشهایی در زمینه طراحی نرم‌ افزار و بازی به ویژه به جوانان و نوجوانان ارایه می کنند.

وی گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار توسط معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری برای راه ‌اندازی مجتمعهای فرهنگی دیجیتال اختصاص یافته و این مراکز با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه ‌اندازی می ‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به این که نمایشگاه رسانه دیجیتال یکی از نمایشگاههای پر مخاطب است افزود: پیشرفتهای خوبی در این زمینه داشته ‌ایم و همچنین برنامه‌ های متنوع و جذابی از جمله ‘مسابقات جام دیجیتال’ برگزار می‌ شود.

حسینی گفت: در صورت فراهم بودن امکانات و تجهیزات، مجتمعهای فرهنگی دیجیتال در مکانهایی مانند کانونهای فرهنگی و هنری مساجد نیز ایجاد می ‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح ظرفیت راه ‌اندازی در خارج از کشور را هم دارد افزود: این مراکز از برج آزادی تا جزیره ابوموسی راه‌ اندازی شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در استان کرمان ۳۵ میلیون تومان برای آماده ‌سازی فضای مجتمع فرهنگی دیجیتال هزینه شده است.

وی بیان کرد: همچنین شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی هفته جاری با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید.ک/۲

۷۴۳۸/۸۱۵۴/۲۶۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۸۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.