وزیر کشور: اختیارات استانداران افزایش می‌یابد

ایران > دولت– ممتازنیوز:
با تفویض بعضی اختیارات وزیر به استانداران زمینه استقلال و توسعه مناطق کشور با سرعت بیشتری فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر شنبه پس از دیدار با امام جمعه قزوین در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهارداشت: با توجه به تکلیف برنامه پنجم بررسی و اقدام لازم برای افزایش اختیارات استانداران آغاز شده است.

وی افزود: در اجلاس آینده استانداران سراسر کشور که دیماه امسال برگزار خواهد شد اختیارات تازه برای تفویض در نظر گرفته خواهد شد تا توسعه استان‌ها شتاب بیشتری بگیرد.

وزیر کشور بیان کرد: باید استان‌های کشور از نظر تجهیزات منابع و امکانات و بکارگیری نیرو، استقلال کافی داشته باشند تا مدیریت‌ها بهبود یابد.

ارائه طرح جامع تقسیمات کشوری به دولت

رحمانی فضلی از ارائه طرح جامع تقسیمات کشوری در دو هفته آینده خبر داد و افزود: این طرح پس از ارائه به دولت در کمیسیون‌های تخصصی مطرح خواهد شد سپس به مجلس برای تصویب ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در طرح های قبلی چهار مولفه مورد بررسی قرار می گرفت اما در طرح تازه جامع تقسیمات کشوری بیش از هشت مولفه از جمله مسائل کیفی، موقعیت جغرافیایی و منطقه‌ای مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور در خصوص کنترل مرزها اظهارداشت: اقدامات خوبی برای کنترل مرزهای کشور انجام شده و خوشبختانه در بودجه سال ۹۳ نیز اعتبارات خوبی پیش بینی شده است که امیدواریم با برنامه ریزی دقیق نسبت به کنترل مرزهای وسیع کشور اقدام شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.