وزیر کشور: رأی‌گیری به صورت رایانه‌ای انجام نمی‌شود

۱۳م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی محمدنجار با بیان اینکه سامانه جامع انتخاباتی برای اجرای ۲ انتخابات آینده طراحی شده است گفت: بر اساس آن ۲۳ فرآیند از مجموع ۲۴ فرآیند برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود. وزیر کشور تاکید کرد: ۲۳ فرآیند از مجموع ۲۴ فرآیند برگزاری انتخابات در کشور به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود، اما رای‌گیری رایانه‌ای صورت نمی‌گیرد که این امر درصدی از فرآیند را به خود اختصاص داده است.
پیش از این حسنعلی نوری مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفته بود:«در صورت موافقت و تائید شورای نگهبان، انتخابات سال آینده بصورت رایانه‌ای برگزار می‌شود.» ایـنـجـا

شورای نگهبان معتقد است که هنوز امکان برگزاری تمام مراحل انتخابات به صورت رایانه ای وجود ندارد.ایــنــجــا
وزارت کشور نیز فروردین ماه اعلام کرد که در صورت تائید شورای نگهبان آمادگی این را دارد که از صفر تا ۱۰۰ مراحل نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را رایانه‌ای برگزار کند. دوم شهریور ماه بود که وزیر کشور خبر داد آمادگی دارند در ۱۰ درصد از صندوق‌های رای انتخابات رایانه‌ای برگزار کنند.
مصطفی محمد نجار وزیر کشور ۲۱فروردین ماه امسال گفته بود برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای، نیازمند هماهنگی با سایر دستگاه‌هاست و زیرساخت‌های انجام آن نیز در حال آماده‌سازی است. موضوعی که رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نظر دیگری دربارهٔ آن دارد. او با این اینکه حتی در انتخابات چهار سال پیش مجلس نیز تا حد بسیاری این آمادگی در وزارت ارتباطات وجود داشت که انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار شود گفته است:« اما اینکه همه کاربران و واجدین شرایط رای دادن، از طریق یک شبکه مجازی آرای خود را اعلام کنند، باید گفت که هنوز فرهنگ رای دادن در فضای مجازی در ایران وجود ندارد.» مشروح نظرات وزیر ارتباطات در خصوص انتخابات رایانه ای را ایــنــجــا بـبـیـنـیـد.
۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.