وزیر کشور پاکستان: طالبان برای مذاکره مصمم نیست

۲۱ام بهمن ،

epa1-5.jpg

وزیر کشور پاکستان در سخنانی تاکید کرد که گروه شبه‌نظامی طالبان در مذاکرات صلح مصمم و صادق نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرحمان مالک، وزیر کشور پاکستان اعلام کرد، طالبان در مذاکراتش با دولت این کشور جدی نیست.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این سخنان مالک به دنبال آن مطرح شد که طالبان به تازگی پیشنهاد مذاکره مشروط را با اسلام‌آباد مطرح کرده است. این گروه در تلاش است تا سه تن از رهبران برجسته خود را از زندان‌های پاکستان آزاد کند.

احسان‌الله احسان، سخنگوی گروه طالبان درخواست کرده دو تن از سخنگویان سابق این گروه به نام‌های «مولوی سید عمر» و «مسلم خان» آزاد شوند.

وزیر کشور پاکستان ضمن ابراز تردید دربارهٔ جدی بودن پیشنهاد مذاکره از سوی طالبان تصریح کرد، سخنان سخنگوی این گروه “بی‌اعتبار” است و طالبان حق ندارد با مطرح کردن چنین شوخی‌هایی به عقل مردم پاکستان بخندد.

وی افزود: طالبان «عدنان رشید» را برای مذاکره پیشنهاد داده است؛ فردی که سال قبل از زندانی در شمال‌غرب پاکستان فرار کرد. او متهم به طراحی حمله علیه پرویز مشرف، رییس‌جمهوری پیشین پاکستان است.

عبدالرحمان مالک اعلام کرد، اگر طالبان در مذاکرات صلح با دولت جدی است، نمایندگان واقعی خود را معرفی کند.

وی افزود: اگر اعضای طالبان به حاکمیت در پاکستان اعتقاد دارند، باید کشتن اشخاص بی‌گناه را متوقف کنند زیرا هر کس فردی بی گناه را بکشد، گویی همه مردم را کشته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.