وصول ۷ میلیارد دلار مطالبات گمرک

سیبنا: گمرک ایران از وصول ۷میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال مطالبات گمرک با نصب یک سامانه خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی گمرک جمهوری ایران، ناظر گمرکات استان بوشهر از وصول بیش از ۷ میلیارد ریال مطالبات گمرک بوشهر با نصب یک سیستم الکترونیکی خبرداد.

با نصب سیستم آنلاین ماده ۷ قانون امور گمرکی در درب خروج و امور مالی گمرک بوشهر، بیش از ۷ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال از بدهی‌ اشخاص حقیقی و حقوقی به این گمرک وصول شد.

ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با بیان این مطلب گفت: از این میزان مبلغ وصولی که از ۶۲ فقره اظهارنامه گمرکی دریافت شده، ۵ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال در درب خروج و مابقی در امور مالی گمرک بوشهر کسب شده است.

وی با بیان اینکه گمرک بوشهر نخستین گمرک در سطح کشور است که این سیستم در درب خروج و امور مالی آن نصب و راه‌اندازی شده، افزود: سیستم ماده ۷ قانون امور گمرکی مربوط به اظهارنامه‌های اشخاص حقیقی و حقوقی است، هنوز بدهی خود را پرداخت نکرده‌اند.

وی افزود: این سیستم در گذشته به صورت سنتی و تحت یک سیستم محلی مدیریت می‌شد، اما اکنون با آنلاین شدن آن و مدیریت یکپارچه کشوری، زمینه اعلام بدهی‌ گمرکی در تمامی گمرکاتی که این سیستم در آن راه‌اندازی شده است، وجود دارد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: در اجرای این سیستم چنانچه اشخاص حقیقی و حقوقی کالای خود را به گمرک اظهار ‌کنند، اگر دارای بدهی معوقه باشند، خروج کالای آنان منوط به پرداخت بدهی قبلی و تسویه حساب است.

اکبرپور گفت: با راه‌اندازی این سیستم در گمرک بوشهر، زمینه استعلام میزان بدهی اظهارنامه‌های گمرکی در بخش امور مالی و درب خروج فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بعد از صدور پروانه گمرکی در هنگام خروج کالا، درب خروج موظف به بررسی مجدد بدهی صاحب کالا است، اظهارداشت: واحد امور مالی نیز قبل از استرداد وجه اضافه پرداختی و بررسی سپرده افراد باید به بررسی مجدد بدهی احتمالی معوقه صاحب کالا اقدام کند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.